
В умовах воєнного стану психічне здоров’я жінок і чоловіків, які працюють, настільки у фокусі, що потребує відповідних дій на рівні підприємства. Психосоціальна підтримка працівників має стати пріоритетною частиною загальної політики безпеки і здоров’я на роботі.
Системна турбота про психічне здоров’я так само важлива, як і турбота про фізичний стан людини, адже це може врятувати життя, запобігти травмуванню на роботі, зберегти кадровий потенціал, підвищити мотивацію і продуктивність, а також стати додатковим фактором привабливості для шукачів роботи та інвесторів.
Психосоціальна підтримка на робочому місці має ґрунтуватися на письмовій політиці підприємства. Політика – це гарний спосіб розпочати розмову про ментальне здоров’я та продемонструвати готовність забезпечити психосоціальну підтримку працівників із боку керівництва.
Читайте також: Про основні принципи першої психологічної допомоги
Практики підтримки психологічного здоров’я працівників
- Поширення інформації щодо піклування про власне психічне здоров’я через групи працівників.
- Визнавати і підтримувати досягнення як окремих працівників, так і всього колективу в цілому.
- Забезпечувати постійно діючий зв’язок з трудовим колективом.
- Заохочувати зворотній зв’язок від працівників усіх рівнів (зараз політика «відкритих дверей» важлива як ніколи).
- Пропонувати працівникам самооцінку психологічного стану, щоб замотивувати звернути увагу на власне здоров’я і, за потреби, отримати професійну допомогу.
- Співпрацювати з кризовими центрами/фахівцями.
Фактори, що мінімізують або допомагають долати перешкоди:
– підтримка керівництва (бізнес-обґрунтування);
– лідерство (відповідальні/координатори);
– хочу-можу (мотивація/план заходів/ресурси/терміни);
– використання чітких зрозумілих повідомлень шляхом письмової політики, де зазначені цілі, переваги і зобов’язання.
Читайте також: Стрес-менеджмент та інструменти психологічної самодопомоги для фахівців різних галузей
Джерело: Управління Держпраці