Верховна Рада України на своєму засіданні 16 січня 2024 року розглянула підготовлений до другого читання проєкт Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законів щодо встановлення адміністративної відповідальності за порушення вимог або невиконання деяких заходів правового режиму воєнного стану» (№ 10195) та ухвалила рішення повернути його до Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності для доопрацювання та внесення на розгляд у повторному другому читанні.
Раніше писали: Відповідальність за порушення комендантської години: штрафи
Які правила містить законопроєкт
Законопроєктом встановлюється що:
- частиною першою статті 210-2 КУпАП встановити адміністративну відповідальність для фізичних осіб за порушення заборони перебування в комендантську годину на вулицях та в інших громадських місцях без спеціально виданих перепусток. Таке порушення каратиметься накладанням штрафу у розмірі від 1700 до 3400 грн;
- встановити, що повторне порушення, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене особою протягом року — каратиметься накладанням штрафу у розмірі від 3400 до 6800 грн (частина друга статті 210-2);
- надати право Національній поліції України виносити постанови про накладення штрафу за правопорушення, передбачені частинами першою та другою статті 210-2 на місці (без протоколу);
Читайте також: Верховна Рада пропонує штрафувати пасажирів без ременів безпеки чи шоломів
- частиною третьою статті 210-2 встановити адміністративну відповідальність за порушення суб’єктом господарювання спеціального режиму світломаскування або режиму роботи під час воєнного стану. Таке порушення каратиметься штрафом від 51000 до 102000 грн;
- встановити, що повторне порушення, передбачене частиною третьою цієї статті, вчинене суб’єктом господарювання протягом року — каратиметься накладанням штрафу у розмірі від 170000 до 340000 грн (частина четверта статті 210-2);
- надати право Національній поліції України складати протоколи за адміністративні правопорушення, передбачені частинами третьою та четвертою статті 210-2, а обов’язок розглядати відповідні справи покласти на районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (суддів).
Основна мета законопроєкту — забезпечити громадський порядок під час дії воєнного стану.
Читайте також: Про штрафи за невиконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів
Джерело: ВРУ