Верховна Рада пропонує штрафувати пасажирів без ременів безпеки чи шоломів


Верховна Рада пропонує штрафувати пасажирів без ременів безпеки чи шоломів

У Верховній Раді України зареєстровано проєкт Закону № 9210 від 17.04.2023 «Про внесення змін до статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законодавчих актів України щодо безпеки експлуатації транспортних засобів».

Як зазначають фахівці, проєкт закону розроблено з метою покращення якості закону про відповідальність за вчинення адміністративних правопорушень, що стосуються безпеки експлуатації транспорту.

Документ пропонує внесення змін до ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Зокрема, ч. 1 статті замінено загальним 2 поняттям узгодженим з ПДР, про керування транспортним засобом, експлуатацію якого заборонено. У ч. 2 зроблено акцент на те саме правопорушення, але вчинене під час керування транспортним засобом, що використовується у господарській діяльності.

Журнал реєстрації перевірок
Для довідок: (063) 590-97-54

Водночас у ч. 3 норму доповнено положеннями про відповідальність про керування транспортним засобом, який немає сертифіката відповідності. У ч. 5 встановлено відповідальність за систематичні порушення ч. 1-3 цієї статті з можливістю оплатного вилучення транспортного засобу. У ч. 6 було уточнено, що за порушення правил користування ременями безпеки чи мотошоломами несе відповідальність водій або пасажир.

У ч. 8 поняття повторності застосовано і до ч. 6. А в ч. 11 уточнено, що порушення правил перевезення стосується лише малолітніх дітей, а не осіб до 18 років, як це формально було раніше. Також окремо посилено відповідальність шляхом підняття верхньої межі санкцій, щодо окремих правопорушень застосовано кратні санкції, виключено окремі санкції, що мали ознаки кримінальних покарань (арешту).

Розроблення документів з охорони праці
Для довідок: (063) 590-97-54 

Також проєкт Закону передбачає внесення змін до Закону України від 6.07.2005 № 2739-IV “Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів”. Зокрема, визначено поняття документа, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та екологічних норм, приведено у відповідність до вимог Європейського Союзу та FIA положення про визнання документів, виданих іншими органами.

Водночас уточнено, що чинним власникам авто не треба додатково виробляти окремі документи про відповідність або возити з собою окремо документи про відповідність. Встановлено заборону експлуатації транспортних засобів, які не мають документів, що засвідчують відповідність.

АУДИТ ОХОРОНИ ПРАЦІ — незалежна комплексна перевірка підприємства на відповідність законодавству України

Повідомляється, що проєктом планується внести такі зміни до чинних норм:

  • запровадження штрафу для пасажирів без ременів безпеки або шоломів – 510 гривень (наразі за дане порушення штрафують безпосередньо водіїв);
  • підвищення штрафів за керування ТЗ із технічними несправностями у 2,5 раза, тобто до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • заборона на використання ТЗ, що порушують чинні екологічні норми (йдеться про експлуатацію ввезених із-за кордону автомобілів, які не мають документів, що засвідчують їхню відповідність вимогам технічних регламентів – від Євро-2 до Євро-6 – та екологічних стандартів).

Джерело: Судово-юридична газета


Живий журнал «Охорона праці і пожежна безпека»

Доступний 24/7 у смартфоні, на планшеті чи комп’ютері

  • зразки документів
  • моніторинг законодавства
  • роз’яснення
  • відповіді на запитання
  • досвід провідних компаній

Презентаційний номер: e.oppb.com.ua
0 (800) 219-977

Матеріали до теми


Що таке ветеранська політика у трудових відносинах
СПО профспілок оприлюднено законопроєкт «Про основні засади державної ветеранської політики щодо ветеранів / ветеранок російсько-української війни, ветеранів / ветеранок, які мають особливі ...