
Навіть у складних умовах війни роботодавці — великі підприємства і середні та дрібні підприємці продовжують працювати. Підприємства виробляють і надають необхідні для життя товари та послуги, від продуктів харчування до медичних засобів. Це допомагає підтримувати стабільність на внутрішньому ринку. Бізнес забезпечує робочі місця, сплачує податки, що є життєво необхідними для функціонування держави.
Багато українських компаній активно долучаються до гуманітарних ініціатив, надаючи фінансову допомогу, продукти харчування, медикаменти та інші необхідні речі для постраждалих від війни. Після закінчення війни бізнес зіграє ключову роль у відновленні економіки та інфраструктури країни.
Найважливішим і найціннішим активом для роботодавців, що справляє визначальний вплив на показники ефективності їх діяльності, незалежно від сфери такої діяльності, є працівники — люди.
Читайте також: Допомога у кризових ситуаціях: чого не треба робити, надаючи першу психологічну допомогу
Загальні рекомендації щодо підтримки працівників
Емоційна підтримка. Організуйте регулярні зустрічі, де працівники можуть обговорити свої труднощі, а керівники висловити підтримку. Залучіть психологів чи фахівців із кризового менеджменту.
Фінансова допомога. Якщо можливо, розгляньте варіанти додаткових премій, соціальних виплат або допомоги працівникам у скрутних обставинах.
Гнучкий графік. Надання можливості гнучкого графіка або дистанційної роботи для тих, хто потребує цього через особисті обставини.
Розвиток колективної єдності. Проводьте мотивуючі зустрічі чи корпоративні заходи для підтримки командного духу.
Залучайте працівників до волонтерських ініціатив чи соціальних проєктів, спрямованих на підтримку громади чи захисників України.
Читайте також: Поняття «психологічна безпека» на робочому місці
Інвестуйте у професійний розвиток. Підтримуйте навчання працівників, пропонуйте курси підвищення кваліфікації, зокрема в сфері емоційного інтелекту, стресостійкості та управління змінами.
Надихайте працівників розвивати софт скілс, які допоможуть їм адаптуватися до нових викликів.
Прозора комунікація. Будьте відкритими щодо стану компанії та її перспектив. Чесність знижує тривожність і підвищує довіру.
Розробіть та спілкуйтеся про конкретний план дій на майбутнє.
Турбота про ментальне здоров’я. Запровадьте програми підтримки ментального здоров’я (наприклад, консультації психологів). Надавайте працівникам ресурси та інформацію про самодопомогу.
Соціальна відповідальність. У кризові часи працівники хочуть бачити, що їхній роботодавець дбає не лише про прибуток, а й про суспільство. Станьте прикладом компанії, яка бере участь у допомозі громаді.
Запроваджуйте програми благодійності або підтримуйте родини співробітників, які постраждали через кризу чи війну.
Читайте також: Ментальне здоров’я: дозволяй собі відпочити
Створення безпечного середовища. Забезпечте настільки це є можливим фізичну та психологічну безпеку на робочому місці, що особливо важливо для тих, хто працює в Донецькій області та інших прифронтових регіонах. Регулярно оцінюйте умови праці та покращуйте їх за можливості.