Допомога у кризових ситуаціях: чого не треба робити, надаючи першу психологічну допомогу


Допомога у кризових ситуаціях: чого не треба робити, надаючи першу психологічну допомогу

Головний спеціаліст сектору з питань впровадження та реалізації програм психосоціальної підтримки управління інспекційної діяльності у Запорізькій області Світлана Семенова радить, чого не треба робити, надаючи першу психологічну допомогу. Наприклад, не варто:

  • запитувати людину про її почуття;
  • давати марні обіцянки й надавати неправдиву інформацію;
  • силоміць надавати допомогу;
  • бути нав’язливими й занадто наполегливими;
  • змушувати людей розповідати їхні історії та переповідати їх іншим;
  • засуджувати людину за вчинки чи почуття.

Читайте також: Поняття «психологічна безпека» на робочому місці

Під час розмови не можна перебивати людину, підганяти її, наприклад, демонстративно поглядати на годинник, використовувати складні терміни, говорити про людей негативно, називаючи їх навіженими чи несповна розуму, переходити на власні проблеми.

Запитання «Як ви почуваєтеся?», «Що з вами не так?», вживання фраз на кшталт «Заспокойтеся», «Припиніть плакати», «Візьміть себе в руки», а також «Ви не повинні так думати» чи тим більше «Радійте, що вижили» швидше можуть нашкодити, ніж допомогти.

Читайте також: Перша психологічна допомога на місці катастрофи: способи підтримати людину, якщо ви стали свідком трагедії

Джерело: Управління Держпраці

Охорона праці і пожежна безпека. Друкований журнал. Передплата – 2025

Матеріали до теми


Спекотна погода і безпека праці: як організувати захист працівників від перегріву
З настанням літньої спеки питання мікроклімату на робочих місцях набуває особливої актуальності. Висока температура повітря негативно впливає на організм людини: ...
Хто може впроваджувати психосоціальну підтримку на робочому місці, якщо в юридичні особі немає психолога?
Відсутність психолога у штаті – не перешкода, а лише виклик, який можна ефективно вирішити. Психосоціальна підтримка – це не лише ...