Не обов’язково мати психологічну освіту, щоб надавати першу психологічну допомогу, але обов’язково треба знати, як це правильно робити, щоб не нашкодити й бути ефективними.
Навчені працівники розуміють наслідки травми, пропонують стратегії для емоційної стабілізації та відновлення, а також допомагають у задоволенні нагальних потреб людини. Надання допомоги на робочому місці не замінює професійну допомогу психолога, але мотивує людей своєчасно звертатися до фахівця.
Читайте також: Перша психологічна допомога співробітникам у воєнний і післявоєнний час
Як не нашкодити під час першої психологічної допомоги:
- Дотримуватися конфіденційності! Це основа будь-якої підтримки. В умовах робочого середовища – це один із головних аспектів формування довіри та сприятливої атмосфери в трудовому колективі.
- Бути поруч із людиною, але дотримуватися зручної для неї дистанції.
- Пропонувати допомогу, але не нав’язуватися.
- Слухати, а не розпитувати про те, що сталося.
- Проявляти емпатію замість осуду і стигми.
Раніше писали: МОЗ: понад 4 200 абітурієнтів подали заявки на реабілітаційні спеціальності
- Бути терплячими і зберігати спокій.
- Приймати всі емоції людини.
- Надавати інформацію доступною мовою.
- Підтримувати мовчання, якщо людина не хоче говорити, але й не хоче бути на самоті.
- Обіймати людину, коли це припустимо для неї.
- Ділитися своїм досвідом в управлінні стресом, а не власними проблемами.
- Підтримувати віру людини у власні сили і здатність подбати про себе.
Джерело: Управління Держпраці
Спецвипуск № 1, 2023
- Як діяти в разі виникнення забоїв, переломів, кровотеч, опіків, уражень електричним струмом
- Як допомогти пораненим під час збройних протистоянь та транспортуванні їх в укриття
- Багато іншого про дії при виникненні загрозливих станів для життя