Мобінг на роботі: наслідки для роботодавця


Мобінг на роботі: наслідки для роботодавця

Іноді між колегами виникають конфліктні ситуації і це можна вважати нормою. Але трапляється, що такі ситуації стають системними, керівник або кілька працівників об’єднуються проти одного. Тут уже йдеться про мобінг — цькування на роботі, яке проявляється по-різному. Людина може піддаватися як психологічному, так і емоційному тиску (п. 2 ст. 2 Кодексу законів про працю України; далі — КЗпП), що знижує продуктивність її праці.

Нагадуємо, що скривдженого працівника уже майже рік захищає Закон України від 16 листопада 2022 року № 2759-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання та протидії мобінгу (цькуванню)».

Читайте також: Які дії вважаються формами психологічного та економічного тиску на роботі

Відтак, кожен роботодавець зацікавлений створити здорову атмосферу та організувати робочі процеси так, щоб мобінг припинявся відразу при зародженні. Інакше роботодавець ризикує зіпсувати собі ділову репутацію і:

  • втратити перспективного і цінного працівника, бо частина третя статті 38 КзпП дозволяє такому працівнику розірвати трудовий договір за власним бажанням;
  • понести фінансові втрати.

За мобінг працівника на роботі ФОПам, які мають найманців, та посадовим особам роботодавця частиною п’ятою статті 173 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено:

  • штраф від 1700 грн до 3400 грн. А при повторних проявах протягом року санкції збільшуються вдвічі;
  • альтернативу штрафу — громадські роботи на строк від 30 до 40 годин та від 40 до 60 годин за друге порушення протягом року.

Читайте також: Перша психологічна допомога співробітникам у воєнний і післявоєнний час

Південно-Східне міжрегіональне управління з питань праці нагадує, що жертва мобінгу може звернутися до суду, де має право вимагати відшкодувати їй матеріальну (витрати на послуги психолога і придбання ліків) чи моральну шкоду. А уже за судовим рішенням з роботодавця буде стягнута ще і матеріальна, моральна шкода на користь такого працівника.

Читайте також: Закон № 2573: обов’язкові медичні огляди працівників та електронні медичні книжки

Джерело: БУХГАЛТЕР.UA


АУДИТ ОХОРОНИ ПРАЦІ — незалежна комплексна перевірка підприємства на відповідність законодавству України

Процедура аудиту необхідна насамперед керівникові компанії, щоб:

✔ знати реальний стан справ на підприємстві щодо питань з ОП;

✔ виявити слабкі сторони системи охорони праці;

✔ підготуватися до перевірки контролюючих органів;

✔ запобігти ризикам та зберегти життя і здоров’я працівників.

0 (800) 219-977(067) 317-58-86
podpiska@mediapro.com.ua

Матеріали до теми


Охорона праці молодих працівників: тривалість робочого часу
Соціальні гарантії в трудових відносинах для молодих працівників щодо тривалості робочого часу і оплати праці Відповідно до статті 187 Кодексу ...
Рекомендації щодо запобігання нещасним випадкам у будівельній галузі
З метою профілактики виробничого травматизму та зменшення кількості випадків травмування працівників під час виконання робіт, Держпраці надає рекомендації з найактуальніших ...
Про реалізацію прав працівників на безпечні умови праці
Систематичний і достовірний збір даних про стан охорони праці і травматизм на виробництві є об’єктивним підґрунтям для здійснення аналізу всіх ...
Алгоритм дій роботодавця під час сигналу «Повітряна тривога»
Негайно слід сповістити співробітників і відвідувачів (у т. ч. у формах, доступних для осіб з порушеннями зору та слуху), повідомити ...