Канада у вівторок, 19 грудня, оприлюднила остаточні правила, згідно, з якими всі легкові автомобілі, позашляховики, кросовери та легкі вантажівки, які продаватимуться в країні до 2035 року, повинні мати нульовий рівень викидів.
Ці правила є частиною загального плану уряду щодо боротьби зі зміною клімату. Нові правила, відомі як Стандарт доступності електромобілів, були вперше оприлюднені в 2021 році.
Згідно з ними, до 2026 року транспортні засоби з нульовим рівнем викидів повинні становити щонайменше 20 % від усіх проданих автомобілів, а до 2030 року — щонайменше 60 %. Представники галузі кажуть, що у третьому кварталі 2023 року електромобілі становили 12,1 % продажів нових автомобілів.
«Транспортні засоби з нульовим рівнем викидів є важливим компонентом низьковуглецевого майбутнього Канади», — сказав у своїй заяві міністр природних ресурсів Джонатан Вілкінсон.
На транспорт припадає близько 22 % викидів парникових газів у Канаді
Канадська автомобільна промисловість вважає ці правила занадто амбітними через вищу вартість електромобілів і той факт, що мережа зарядних станцій доступна не по всій країні, особливо що стосується сільської місцевості.
У відповідь на скарги на те, що електромобілі непрактичні у віддалених і північних районах, де холодні умови можуть знизити ефективність акумуляторів, гібридні автомобілі з повністю електричним запасом ходу 80 км і більше залишаться доступними для продажу в 2035 році й далі.
За даними Міжнародного енергетичного агентства, розташованого в Парижі, глобальні продажі електромобілів зараз становлять майже 13 % від усіх продажів автомобілів і, ймовірно, зростуть до 40-45 % ринку до кінця десятиліття.
Читайте також: Як і коли слід повідомляти органи державного ринкового нагляду про небезпечну продукцію
Як повідомляв Укрінформ, в ЄС також вирішили заборонити випуск автомобілів із класичним двигуном з 2035 року.
В 2023 році Україні попит на електромобілі зріс майже утричі. А японський автовиробник Toyota Motor Corp заявив, що збільшить відсоток автомобілів з нульовим рівнем викидів у своїх європейських продажах до понад 20 % до 2026 року, пропонуючи принаймні 15 електричних моделей і моделей на паливних елементах.
Читайте також: Охорона праці під час заправки транспортних засобів дизельним пальним і бензином
Джерело: Укрінформ