Безпека праці на громадському транспорті. Водій


Безпека праці на громадському транспорті. Водій

(Закінчення. Початок у № 7-2018)

Норми безпеки для роботи водія транспортного засобу, що зайнятий перевезенням людей, зокрема поширюються на інші колісні транспортні засоби (тролейбуси, таксобуси) в частині роботи самого водія, перевезення пасажирів, за винятком положень, що стосуються специфіки роботи електротранспорту (для водія тролейбуса, трамвая), передбачаються конкретними інструкціями з охорони праці на робочому місці. Інст рукції розробляються індивідуально кожним підприємством із врахуванням вимог трудового законодавства, законодавства з охорони праці (далі — ОП), інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність та рух електротранспорту (вік працівника, шкідливі виробничі чинники, норми ОП до, під час та після роботи).

До перевезення людей автобусом допускаються водії, що за станом здоров’я здатні до керування транс портним засобом. Перевезення пасажирів дозволяється в кількості, яка передбачена його технічною характеристикою, при цьому пасажири не повинні заважати водієві керувати транспортним засобом і обмежувати огляд. До перевезення людей допускаються водії, які мають стаж керування транспортним засобом більше трьох років і посвідчення водія транспорту категорії «Д».

У статті «Безпека праці на громадському транспорті. Водій» читайте докладніше:
1. Умови проведення інструктажів та додаткового стажування
2. Чи гарантується водію видача спецодягу та спецвзуття
3. Як забезпечити безперебійну роботу на лінії
4. Найпоширеніші небезпеки під час руху та правильні дії водія

Інструктаж

Водій, що приймається на роботу, повинен пройти вступний інструктаж з охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки, прийомів та способів надання долікарської допомоги потерпілим.

Водія потрібно ознайомити під розпис з умовами праці, правами та пільгами за роботу в шкідливих та небезпечних умовах праці, правилами поведінки при виникненні аварій.

До початку роботи безпосередньо на робочому місці з водієм проводиться первинний інструктаж з безпеки праці.

Про проведення вступного інструктажу та інструктажу на робочому місці робляться відповідні записи в Журналі реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці і Журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці (відповідно до наказу Державного комітету України з нагляду за охороною праці «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» від 26 січня 2005 р. № 15). При цьому обов’язкові підписи як того, кого інструктували, так і того, хто інструктував.

Водій, що приймається на роботу, після первинного інструктажу на робочому місці має протягом 2–15 змін (залежно від стажу, досвіду і характеру роботи) пройти стажування під керівництвом досвідчених кваліфікованих водіїв або спеціалістів, які призначаються наказом (розпорядженням) по підприємству.

Повна версія статті — в рубриці «Безпека праці. Організація робочого місця» журналу «Охорона праці і пожежна безпека» №8, 2018.
Автор — Фелікс Слободян,експерт з питань права.

Переконайтеся, що ви передплатили журнал і вся необхідна інформація є під рукою!

Матеріали до теми


З 1 листопада 2024 року спеціальність «Охорона праці» повернулася у вищі навчальні заклади України
Кабінет Міністрів України постановою від 30.08.2024 № 1021 «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється ...
Як розробити інструкцію з ОП для оператора-гальваніка автоматичних та напівавтоматичних ліній
Дія такої інструкції має поширюватися на працівників підприємства, які працюють на посаді «оператор-гальванік автоматичних та напівавтоматичних ліній» (далі — оператор). ...