Для належної експлуатації трамвайних вагонів з пасажирами підприємство забезпечує:
– створення необхідних запасів запасних частин, матеріалів, інструменту і інше;
– розроблення графіків руху, інструкцій з експлуатації, технологічних карт і інше;
– підготовку працівників до експлуатації об’єктів;
– проведення пробної експлуатації ліній, систем та обладнання.
Технічний стан, обладнання та укомплектованість рухомого складу, що перебуває в експлуатації, повинні відповідати вимогам Правил дорожнього руху, Правил експлуатації трамвая і тролейбуса, інструкціям підприємств-виробників, а також Правилам охорони праці на міському електричному транспорті (НПАОП 60.2-1.01-06).
Рухомий склад повинен бути технічно справним і проходити щоденне технічне обслуговування перед виїздом на лінію.
Щоденне обслуговування повинно забезпечувати гарантовану працездатність агрегатів, вузлів та деталей гальмівних систем, рульового керування, трансмісії, дверей та сигналізації.
Письмова консультація — замовте послугу від експертів журналу «Охорона праці і пожежна безпека»
Для довідок: 0 (800) 21 99 77
Забороняється експлуатація рухомого складу у разі виникнення технічних несправностей, які можуть спричинити аварійну ситуацію. Трамвайний вагон може бути випущений з депо лише у разі наявності та належного оформлення технічного журналу трамвайного вагона, підпису особи, відповідальної за їх готовність до експлуатації на лінії, а також за наявності дорожнього листа, підписаного особою, відповідальною за випуск.
Водії трамвая повинні мати посвідчення на право керування рухомим складом відповідної категорії, а також пройшли відповідні медичні огляди та не мають протипоказань за станом здоров’я.
Рухомий склад, підготовлений до випуску на лінію, повинен бути екіпірований: вуглекислотним (порошковим) вогнегасником;
- електронними табло або лобовими, задніми та боковими маршрутними покажчиками;
- правилами користування міським електричним транспортом (трамваєм, тролейбусом);
- медичною укладкою для надання домедичної допомоги відповідного рівня;
- гучномовною радіоустановкою (автоінформатором), бортовими приладами автоматизованої системи диспетчерського контролю, GPS моніторингу та управління, (якщо це впроваджено на підприємстві);
- противідкатним упором;
- знаком аварійної зупинки;
- пристроєм буксирного зчеплення (трамвай);
- піском у пісочницях (трамвай);
- ломом для переведення стрілок (трамвай).
Розроблення документів з охорони праці
Для довідок: 0 (800) 21 99 77
Джерело: Управління Держпраці