Уникаємо травматичних ситуацій на виробництві: сигнали для керівника


Уникаємо травматичних ситуацій на виробництві: сигнали для керівника

Які ознаки й симптоми психологічних проблем можуть стати сигналом для раннього втручання керівника чи уповноваженого працівника

Якщо ознаки та симптоми психологічних проблем добре зрозумілі, це може спонукати до раннього втручання, а значить і запобігання розвитку дистресу. Обмін інформацією про ментальне здоров’я також може допомогти співробітникам виявляти ознаки, особливо ранні, у себе та шукати підтримки.

Типовими ознаками ймовірних психосоціальних проблем можуть бути зміни в поведінці та емоціях, які не були характерні для людини раніше, наприклад:

  • зміни в зовнішньому вигляді;
  • зниження продуктивності;
  • запізнення на зустрічі та/або роботу;
  • соціальна замкнутість;
  • дратівливість, агресія;
  • надмірна пильність;
  • труднощі з концентрацією уваги;
  • збільшення працівником тривалості свого робочого навантаження (робота без перерв);
  • відсутність у зв’язку з хворобою;
  • відволікання та розгубленість (часті помилки у виконанні роботи);
  • зловживання психоактивними речовинами (алкоголь, наркотики, ліки).

Читайте також: Ментальне здоров’я: послуги соціального супроводу військовим та їхнім родинам

Якщо спостерігається одна із цих ознак, це автоматично не означає, що людина погано себе почуває, але це має спонукати керівника (або уповноважену особу) до розмови про ментальне здоров’я. Під час розмови важливо уникати припущень та постановки діагнозів, важливо дотримуватися конфіденційності. Хорошою практикою в межах політики підприємства щодо психосоціальної підтримки є навчання керівників та уповноважених працівників не лише визначати ознаки дистресу, а й ефективно розмовляти з працівником про це, дотримуючись етичної поведінки.

 

Якщо працівник виконує роботу дистанційно

Деякі з типових ознак може бути важче визначити у працівників, які працюють дистанційно, тому варто використовувати структуровані анкети для самооцінювання емоційного стану. Доречно, щоб на підприємстві була особа (ейчар, кадровик), яка періодично проводитиме бесіди з працівниками про їх емоційне здоров’я.

Крім цього, доречно, щоб питаннями піклування про емоційний стан працівників займався безпосередній керівник.

Це допоможе виявити ментально-емоційні труднощі, які переживає людина, на ранніх етапах і запобігатиме травматизму.

Читайте також: Ментальне здоров’я: сім пріоритетних проєктів Всеукраїнської програми

Джерело: Управління Держпраці


Посібник «Проведення навчання та інструктажів з охорони праці. Актуально під час воєнного стану»

  • навчання, спеціальне навчання та перевірку знань з питань ОП;
  • організацію проведення інструктажів — як зацікавити працівників;
  • застосування нових знань на робочих місцях — який метод проведення інструктажу найкращий;
  • нову національну систему запобігання виробничим ризикам: в чому секрет успіху;
  • обов’язкові інструктажі та види журналів реєстрації інструктажів з питань ОП;
  • особливості проведення інструктажів;
  • рекомендації щодо заповнення журналів реєстрації інструктажів.

(067) 317-58-86 
E-mail: podpiska@mediapro.com.ua

Матеріали до теми


Дії населення у разі надзвичайних ситуацій: урагани та штормові попередження
Що робити у разі загрози стихійного лиха та отриманні штормового попередження зберігайте спокій, уникайте паніки; уважно слухайте інформацію по телевізору ...