Проект групи компаній «МЕДІА-ПРО»
Отримувати новини

Новини

Повернутися до переліку новин

Три варіанти поведінки фахівців з охорони праці, які добре зарекомендували себе

Мабуть, кожен фахівець з охорони праці хоч раз у житті стикався з необхідністю звернутися до керівництва з пропозицією внести зміни до установленого порядку. Причини були різні: від зміни законодавства до перегляду стратегії. І відповіді варіювалися від зацікавленості до категоричної відмови.

Розглянемо три варіанти поведінки фахівців з охорони праці, які добре зарекомендували себе і дозволять здвинути діло.

Підхід перший «Один у полі воїн»

Найважливішим у просуванні ініціативи є підготовка. Те, наскільки ви готові захистити свою пропозицію, дуже відчутно вплине на подальше ухвалення рішення.

Необхідність запровадження змін: використовуйте показники — статистику, оцінку ризиків, показники виробничого травматизму, кількість постраждалих тощо. Додайте до цього причини та наслідки. Одним словом, покажіть, що усталена модель поведінки віджила своє.

Витрати використання:

  • прямі витрати на впровадження змін,
  • можливі штрафи,
  • тимчасові витрати,
  • інші витрати, що супроводжують запропоновану зміну.

Вигоди від запровадження змін:

  1. Економія коштів. Порахуйте в яку суму вам обійдуться штрафи, витрати, виплати та інші витрати при збереженні рівня травматизму (і не забувайте, що ці витрати будуть рік у рік повторюватися, а то й збільшуватися за рахунок зростання цін та інфляції). Порівняйте отриману суму із сумою витрат за використання. Можливо, ви навіть побачите, що ідея окупається значно швидше, ніж на перший погляд.
  2. Покажіть, що відбудеться покращення й інших показників. До них можуть належати: скорочення та спрощення процедури передачі інформації від зміни до зміни (більше часу на роботу, менше помилок), упорядкування діяльності (економія часу), покращення якості контролю (наприклад, виключення можливості вийти в рейс без проходження медогляду і як наслідок менше ДТП та штрафів), попередження нещасних випадків та багато іншого. Знайти позитивні моменти можна у всьому. Головне — поставити таку мету.
  3. Згадайте, яке заперечення з боку керівництва ви отримували найчастіше? Мабуть, рейтинг завжди очолює «немає грошей», на другому місці «немає часу». Зверніть на них особливу увагу. Ви маєте справу з людиною бізнесу. Усе, що стосується справи, він вимірює поняттям ефективності. Це стосується і підприємства, і до нього особисто. Він не вкладає ресурси туди, де не отримає доходу, а поняття «час — гроші» взагалі не потребує коментарів. Виділіть вигоди, резюмуйте, щоб зацікавити з перших рядків. Продайте свою ідею.

Підхід другий «Право вибору»

Фактично, цей спосіб повторює думку першого підходу, але з одним доповненням. Потрібно надати керівництву можливість альтернатив. Запропонуйте не один варіант вирішення питання, а три. Це ваша ж ідея, але з деякими змінами. Будь-яку проблему можна вирішити декількома способами. Ваше завдання — показати їх, та дати кількісну та якісну характеристику.

Підхід третій «Спільна справа»

Ініціативи в області охорони праці зазвичай зачіпають безліч підрозділів. Це і безпосередньо відділ ОП, і виробництво, і технічні служби, і економічний відділ. Іноді можуть додатись відділ кадрів та юристи. Кожен випадок унікальний, але дуже рідко він зачіпає тонке коло осіб. А тому найкращим варіантом є комплексний підхід через створення комісії.

Вважаємо, вже на етапі першого підходу багато хто задумався, де вони візьмуть стільки інформації. І вони мають рацію. Найкраще, щоб кожна служба висловила своє професійне судження. Фахівець охорони праці не може знати абсолютно всіх нюансів.

Джерело: Кафедра охорони праці та цивільної безпеки



Розсилка новин