Відповідно до стандарту ISO 45003:2021, психосоціальні ризики – це будь-які ризики, пов’язані з небезпеками, що виникають у процесі організації роботи внаслідок соціальних факторів та аспектів робочого середовища й можуть завдати психологічної, соціальної чи фізичної шкоди.
Фактори психосоціальних ризиків – це аспекти планування або управління роботою, які:
- збільшують ризик несприятливого впливу, що призводить до стресу, пов’язаного з роботою, посилення стресу, не пов’язаного з роботою;
- впливають на здоров’я та добробут окремих працівників.
Раніше писали: Перша психологічна допомога співробітникам у воєнний і післявоєнний час
Війна – це небезпека і фактор появи різних імовірних ризиків для працівників і сфери праці, що своєю чергою призводить до стресу. Тому через робоче місце лідери підприємств можуть управляти психосоціальними ризиками (як то надмірні навантаження, суперечливі вимоги, неефективна комунікація (вертикаль/горизонталь), відсутність підтримки з боку керівництва, відсутність права працівників в ухваленні рішень, незахищеність на роботі тощо) і пом’якшувати наслідки шляхом відповідних заходів на організаційному та індивідуальному рівнях.
Читайте також: Надання послуг з ментального здоровʼя закладами «первинки»
Джерело: Управління Держпраці