Особливості експлуатації транспортних засобів в зимовий період


Особливості експлуатації транспортних засобів в зимовий період

Роз’яснення суб’єктам господарювання та автовласникам щодо особливостей експлуатації транспортних засобів у зимовий період, особливо під час поїздок на далекі відстані

Вирушаючи в дорогу, перевірте технічний стан транспортних засобів, подбайте про встановлення на своїх автомобілях шин із зимовим малюнком протектору та запас палива. Окрім стандартних предметів, — аптечки, вогнегасника, знака аварійної зупинки, балонного ключа, буксирувального тросу, запасного колеса та домкрата, вам стануть у нагоді додатковий комплект теплого одягу, гарячі напої в термосі, ліхтар на батарейках, зарядний пристрій для мобільних телефонів, дроти «прикурювання», скребок для очищення скла від льоду, щітка, свічки, сірники, невеличка лопата. Водіям великовагових транспортних засобів необхідно мати зимову гуму, упори противідкатні, ланцюги протиковзання.

У разі потрапляння у затор під час ускладнення погодних умов, пов’язаних з сильними опадами у вигляді снігу, водії можуть звернутися за допомогою до Державної служби України з надзвичайних ситуацій за телефоном 101 (цілодобово).

Основними причинами дорожньо-транспортних пригод на дорогах загального користування є порушення правил безпеки дорожнього руху, порушення вимог безпеки під час користування транспортними засобами, невиконання вимог інструкцій з охорони праці та промислової безпеки відповідно до вимог нормативних документів з охорони праці.

При експлуатації транспортних засобів на лінії можуть мати місце такі основні небезпечні та шкідливі фактори:

  • наїзди проїжджаючих транспортних засобів;
  • наїзди при зчепленні або розчепленні автомобілів з причепом (напівпричепом), запуск двигуна, самовільному русі транспортних засобів;
  • термічні фактори (пожежі, вибухи при подачі палива в карбюратор двигуна самопливом, перевірці наявності палива в баку з використанням відкритого полум’я, витіканні газу із газобалонної установки, опіки парою водою із радіатора);
  • злочинні дії пасажирів та інших осіб;
  • підвищені рівні шуму і вібрації;

Роботодавець зобов’язаний випускати на лінію технічно справні транспортні засоби, що підтверджується підписом у дорожньому листі особи, яка відповідальна за випуск автомобіля на лінію, та водія.

Роботодавець перед виїздом зобов’язаний проінформувати водія про умови праці на лінії, місцях вантажно-розвантажувальних робіт та особливості вантажу, що перевозиться».

Водій може виїжджати на лінію тільки після проходження медичного огляду і відповідної відмітки про це у дорожньому листі.

Забороняється водіям, вантажникам та іншим особам під час стоянки відпочивати або спати в кабіні, салоні при працюючому двигуні.

Перед посадкою пасажирів на вантажний автомобіль, призначений для перевезення людей, водій повинен проінструктувати пасажирів про порядок посадки, та висадки, попередити їх про те, що стояти у кузові автомобіля під час руху забороняється. Перевезення пасажирів повинно здійснюватися відповідно до Правил дорожнього руху та інших чинних нормативно-правових актів. Перевезення дітей у кузові вантажного автомобіля забороняється.

Роботодавець не має права:

  • примушувати водія (водій не має права) виїжджати на автомобілі, якщо його технічний стан та додаткове обладнання не відповідає Правилам дорожнього руху;
  • направляти водія в рейс, якщо він не мав до виїзду відпочинку, передбаченого чинним законодавством України.
  • направляти водія в рейс, який не пройшов передрейсовий медичний огляд, із відповідною відміткою у дорожньому листі.

Джерело: Управління Держпраці

Матеріали до теми


З 1 листопада 2024 року спеціальність «Охорона праці» повернулася у вищі навчальні заклади України
Кабінет Міністрів України постановою від 30.08.2024 № 1021 «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється ...
Як розробити інструкцію з ОП для оператора-гальваніка автоматичних та напівавтоматичних ліній
Дія такої інструкції має поширюватися на працівників підприємства, які працюють на посаді «оператор-гальванік автоматичних та напівавтоматичних ліній» (далі — оператор). ...