Опалювальний сезон: нагадуємо про експлуатацію та технічне обслуговування димових і вентиляційних каналів


Опалювальний сезон: нагадуємо про експлуатацію та технічне обслуговування димових і вентиляційних каналів

Питання безпечної експлуатації газового обладнання та використання газу в побуті, організації забезпечення своєчасного технічного обслуговування внутрішніх газопроводів і газового обладнання житлових будівель, димових та вентиляційних каналів багатоквартирних житлових будинків, будинків приватного сектору та громадських будівель завжди турбує їх власників на початку опалювального сезону.

Пунктом 5.4 розділу V «Правил безпеки систем газопостачання» зазначено, що технічне обслуговування внутрішніх газопроводів і газового обладнання житлових і громадських будівель, комунально-побутових об’єктів невиробничого характеру здійснюється відповідно до вимог документації з експлуатації заводів-виробників газового обладнання на договірних засадах. Умови для технічного обслуговування забезпечуються власником (балансоутримувачем та/або орендарем (наймачем)) відповідно до вимог чинного законодавства України.

Також, пунктом 6 розділу V «Правил безпеки систем газопостачання» зазначено, що безпечну експлуатацію та технічне обслуговування димових і вентиляційних каналів житлових і громадських будинків забезпечує власник (балансоутримувач та/ або орендар (наймач).

Перевірка і прочищення димових та вентиляційних каналів повинні виконуватися спеціалізованим суб’єктом господарювання на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці поданої дозвільному органу за своїм місцезнаходженням.

Перевірка та прочищення димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків є первинна та періодична.

При газифікації житлових і громадських будинків, в яких встановлені прилади і апарати з відводом продуктів згорання у димоходи, власнику (балансоутримувачу та/або орендарю (наймачу) необхідно забезпечити первинну перевірку та прочищення димових і вентиляційних каналів, а в подальшому їх періодичну перевірку і прочищення.

Періодичній перевірці і прочищенню підлягають:

  • димоходи опалювальних печей, ємкісних газових водонагрівачів і опалювальних котлів, які працюють сезонно, — не рідше ніж один раз на рік (перед початком опалювального сезону), які працюють цілий рік, — два рази на рік (навесні і восени);
  • димоходи опалювально-варильних печей не рідше ніж два рази на рік: перед початком і після закінчення опалювального сезону;
  • димоходи від газових проточних і ємкісних газових водонагрівачів для гарячого водопостачання, ресторанних газових плит (залежно від матеріалу) — не рідше ніж один раз на 6 місяців (цегляні, цегляні і азбестоцементні, цегляні і керамічні димоходи) і не рідше ніж один раз на рік (металеві — з товщиною стінки не менше 3 мм, азбестоцементні, керамічні та із жаростійкого бетону).

Обслуговування димоходів газового обладнання з відведенням продуктів згоряння через зовнішню стіну будинку необхідно проводити одночасно з обслуговуванням газового обладнання за документацією з експлуатації заводів-виробників.

Вентиляційні канали підлягають перевірці і прочищенню одночасно з димовими. У разі відсутності димових каналів вентиляційні канали підлягають перевірці один раз на рік.

Перевірка і прочищення димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків оформляються актом.

Один примірник акта перевірки і прочищення димових каналів передається газорозподільному підприємству.

Перевірка та прочищення з’єднувальних димовідвідних труб, які застосовуються для приєднання газового приладу до димового каналу, проводяться спеціалізованою організацією разом з перевіркою димових та вентиляційних каналів у строки, визначені для димових та вентиляційних каналів.

В черговий раз нагадуємо користувачам газових приладів про недопустимість розміщення даних приладів, їх димовідвідних каналів у кухонних шафах, за фальшпанелями, тощо, що унеможливлює їх щоденний візуальний огляд на предмет виявлення аварійних несправностей.

Джерело: Управління Держпраці

Матеріали до теми


Допомога у кризових ситуаціях: чого не треба робити, надаючи першу психологічну допомогу
Головний спеціаліст сектору з питань впровадження та реалізації програм психосоціальної підтримки управління інспекційної діяльності у Запорізькій області Світлана Семенова радить, ...
Особливості питань охорони праці під час ліквідації наслідків аварій та стихійного лиха
Ліквідація наслідків аварій та стихійного лиха — це процес, що потребує не лише професійної підготовки рятувальних команд, а й дотримання ...