Що робити, коли постіль брудна чи волога?
Коли дує з вікна, або немає туалетного паперу?
Коли п’яний провідник нічого не робить?
Коли постійно палять у тамбурі?
Алгоритм ваших дій наступний:
Спершу ви робите фіксацію порушення на фото чи відео. Це потрібно задля аргументації ваших доводів.
За відсутності доказової бази покарання буде менш ефективне, але по кожному з випадків проводиться службове розслідування, що, у свою чергу, дисциплінує недобросовістних працівників.
Далі може бути декілька варіантів – спробувати вирішити ситуацію на місці (1), або ж по приїзду додому (2).
(1) Що робити, коли ви хочете вирішити питання або поскаржитися на місці:
Пишете скаргу в “Книгу скарг і пропозицій” (так, така існує), яка знаходиться у начальника потяга в штабному вагоні. Або ж ви можете попрохати у провідника викликати начальника потяга з книгою скарг по рації, що він і має зробити.
У випадку, якщо така ситуація відбувається на станції — у начальника станції є книга скарг, касир забов’язаний вам її видати.
В книгу скарг ви заносите свою скаргу з контактними даними.
По приїзду потяга в депо, книга скарг перевіряється та відповідними посадовими особами вживаються заходи.
Цей варіант доволі таки геморний, бо включає в себе певний конфлікт на місці, але і результативний.
Разом з тим, якщо ви не заносите скаргу до “книги скарг”, чиновники залізниці люблять з’їждати у відповідях “до начальника потяга ніхто не звертався, викладені вами факти перевірити неможливо”. Фото і відео відіграє у цьому випадку дуже важливу роль.
Разом з тим, згадка про книгу скарг, гарячу лінію УЗ роблять провідників доволі таки зговірливими і забезпечують вас сервісом і комфортом, який має бути.
Власний приклад — мене перевели в тепліше купе без доплати, так як у мене в плацкартному вагоні температура була на рівні +8 і не вище до норм піднімалась.
(2) Альтернативний варіант – по вашому приїзду додому – такий:
1. Після зафіксування порушення, бажано сфотографуватизаписати номер квитка, місця, вагона, в якому ви їдете. У випадку,якщо це сталось на станції — аналогічний алгоритим.
2. Після приїзду додому ви сідаєте за комп’ютер і заходите на сайт ПОЇЗДКА, де обираєте порушення, яке зафіксували, щоб сформулювати правильне обґрунтування.
3. Фотовідео порушення заливаєте на файлобмінник: ex.ua, наприклад.
4. На сайті урядового контактного центру, або ж на сайті Укрзалізниці додаємо питання (тобто, вашу скаргу), в якому ви описуєте порушення з номером квитка, дати, часу та місця вагона, в якому ви їхали, і підкріплюєте це посиланням на нормативно-правові акти і відправляєте звернення.
Разом з тим на сайті УЗ відкрили гарячі лінії. Тепер скарги можна залишити і по телефону.
Доволі таки швидко, а результат — однаковий.
По кожному зверненню проводиться службове розслідування.
З практичних результатів – були догани, усні попередження. Ремонтували вагони. Але – зауважу – нікого не звільняли.
Автор: Олександр Рудоманов
Джерело: lb.ua