Комітет з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування розглянув законопроєкти щодо маркування, паралельного імпорту лікарських засобів та самоврядування в сфері охорони здоров’я


Комітет з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування розглянув законопроєкти щодо маркування, паралельного імпорту лікарських засобів та самоврядування в сфері охорони здоров’я

Комітет на засіданні 3 травня 2024 року розглянув та підтримав два важливих законопроєкти, присвячені регулюванню питань щодо маркування лікарських засобів та щодо паралельного імпорту лікарських засобів.

 

Законопроєкт № 11172

Проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про лікарські засоби» (щодо маркування лікарських засобів) (№ 11172) спрямований на гармонізація вимог національного законодавства щодо маркування лікарських засобів до вимог Директиви 2001/83/ЄС, а саме введення заборони на використання у маркуванні лікарських засобів будь-яких елементів рекламного характеру як цього вимагає стаття 62 цієї Директиви.

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти цей законопроєкт за основу. «За» проголосували 13 народних депутатів.

ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА: як зберегти життя/здоров’я потерпілого + практичний кейс про правила в умовах бойових дій
Для довідок: 0 (800) 219-977 • E-mail: podpiska@mediapro.com.ua

 

Законопроєкт № 11173

Законопроєкт про внесення змін до деяких законів України щодо паралельного імпорту лікарських засобів (№ 11173) розроблений з метою підвищення доступності лікарських засобів для населення шляхом дострокового запуску інституту паралельного імпорту в Україні. Більшість депутатів нашого Комітету є членами авторського колективу.

Цей законопроєкт також підтриманий Комітетом до прийняття за основу.

«За» проголосували 11 народних депутатів. Утрималися 3 народних депутати.

 

Законопроєкти, що регулюють питання самоврядування медичних професій

Також Комітет розглянув три законопроєкти, що регулюють питання самоврядування медичних професій. Це законопроєкти:

  • про самоврядування в сфері охорони здоров’я в Україні (№ 10372);
  • про медичне самоврядування (№ 10372-1);
  • про лікарське самоврядування (№ 10388).

Усі вони мають однакову мету — запровадження медичного професійного самоврядування в Україні, але передбачають різні концепції створення цього суспільного інституту.

 

За результатами розгляду Комітет ухвалив рішення підтримати у першому читанні урядовий  законопроєкт № 10372 з пропозиціями Комітету. «За» проголосували 11 народних депутатів. Утрималися 2 народних депутати.

На засіданні Комітету також було розглянуто в порядку контролю питання про стан виконання Державної стратегії розвитку системи протитуберкульозної медичної допомоги населенню на 2020 – 2023 роки та Рекомендацій комітетських слухань на тему: «Протидія туберкульозу в умовах пандемії, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

З огляду на відміну карантину щодо COVID та завершення виконання заходів, передбачених Державною стратегією розвитку системи протитуберкульозної медичної допомоги населенню на 2020 – 2023 роки, Комітет ухвалив рішення взяти до відома надану Міністерством охорони здоров’я інформацію та зняти з контролю виконання цих рекомендацій.

«За» проголосували 13 народних депутатів.

В порядку контролю також було розглянуто питання про стан розробки підзаконних актів та програмних продуктів, необхідних для введення в дію Закону України від 21 грудня 2023 року № 3528-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis) для використання у навчальних цілях, освітній, науковій та науково-технічній діяльності, виробництва наркотичних засобів, психотропних речовин та лікарських засобів з метою розширення доступу пацієнтів до необхідного лікування» (далі — Закон № 3528). Закон № 3528 набув чинності 16 лютого 2024 року і через 6 місяців він має бути введений в дію.

З огляду на це, народні депутати заслухали інформацію представників МОЗ, МВС, Мінагрополітики, Мінцифри, Держлікслужби про поточний стан розробки підзаконних актів та програмних продуктів, необхідних для введення в дію Закону № 3528.

Раптова смерть працівника підприємства
Формат: запис вебінару0 (800) 219-977

За інформацією МОЗ, наразі розроблено усі необхідні 14 нормативно-правових актів, і ці документи перебувають на громадському обговоренні. Зокрема, розроблено постанову Уряду щодо перенесення медичного канабісу із таблиці І з особливо небезпечними забороненими речовинами до таблиці ІІ, де вказані наркотичні засоби з обмеженим обігом.

МВС підготувало зміни до наказу про порядок організації цілодобової охорони ділянки для вирощування канабісу. Держлікслужба, вивчивши закордонний досвід, пропонує розробити настанови для лікарів щодо лікування пацієнтів ліками на основі канабісу відповідно до хвороби. Мінагрополітики направило наказ щодо технічних конопель на затвердження до центральних органів влади.

За результатами розгляду цього питання Комітет ухвалив рішення взяти до відома надану інформацію. «За» проголосували 11 народних депутатів.

Комітетом також були затверджені Рекомендацій «круглого столу» на тему: «Психоделічно асистована терапія як новітній метод лікування ПТСР – міжнародний досвід та можливості для України». «За» проголосували 12 народних депутатів.

Народними депутатами було також підтримано проведення у Комітеті 13 травня 2024 року круглого столу на тему: «Система охорони психічного здоров’я та психосоціальної підтримки в Україні: результати та виклики реалізації Всеукраїнської програми ментального здоров’я».

Джерело: ВРУ

Корпоративні тренінги з домедичної допомоги

Матеріали до теми


Працівники сервісних центрів МВС в Києві пройдуть курси з ментального здоров’я
Громадська спілка «Національна рада психологів України» підписала меморандум з представниками регіонального сервісного центру МВС у Києві щодо проведення навчань за ...
Види отруєнь та їхня специфіка. Надаємо домедичну допомогу правильно
Якими є види отруєнь, їхні причини та симптоми Ключові особливості надання домедичної допомоги постраждалим при отруєннях різного характеру Як уберегтися ...