Автомобільний транспорт. Робоче місце водія легкового автомобіля та автобуса


Автомобільний транспорт. Робоче місце водія легкового автомобіля та автобуса

Робочий час і час відпочинку


* Терміни зазначені відповідно до Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 7 червня 2010 № 340 (далі — Наказ № 340).

Складові робочого часу водія
До робочого часу водія включено:

  • змінний період керування;
  • підготовчо-заключний період;
  • час простоїв не з вини водія;
  • час простоїв (у місцях посадки та висадки пасажирів);
  • час проведення медичних оглядів водія перед виїздом на маршрут (у рейс) та після повернення;
  • час проведення робіт з усунення технічних несправностей ТЗ на маршруті (у рейсі);
  • час охорони ТЗ з вантажем або без нього під час стоянки на кінцевих та проміжних пунктах при здійсненні міжміських перевезень у разі, якщо такі обов’язки передбачені трудовим договором, укладеним з водієм;
  • половина часу, передбаченого завданням на рейс міжміського сполучення, при роботі двох водіїв на ТЗ, обладнаному спальним місцем;
  • інший час, передбачений законодавством України.

 

Також читайте у статті «Автомобільний транспорт. Робоче місце водія легкового автомобіля та автобуса»:

1. Особливості обладнання транспортних засобів
2. Вимоги безпеки до електрообладнання, оглядових канав та естакад
3. Підходи до питання зберігання автомобілів
4. Яким повинно бути співвідношення робочого часу водія та часу відпочинку.

Важливо!
Нормальна тривалість робочого часу водіїв не повинна перевищувати 40 годин на тиждень.

Для водіїв, у яких установлено шестиденний робочий тиждень з одним вихідним днем, тривалість щоденної роботи не може перевищувати 7 годин. Причому, напередодні вихідних днів тривалість роботи при шестиденному робочому тижні не може перевищувати 5 годин (розділ II п. 2.2 Наказу № 340).

Якщо за умовами роботи не може бути додержана встановлена для водіїв щоденна або щотижнева тривалість робочого часу, допускається запровадження підсумованого обліку робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин. У разі підсумованого обліку робочого часу водія нормальна тривалість робочого дня (зміни) не може перевищувати 10 годин. Якщо нормальна тривалість робочого дня охоплює тривалі простої, очікування у ТЗ чи на робочому місці або якщо водію необхідно дати змогу доїхати до відповідного місця відпочинку, тривалість робочого дня (зміни) може бути збільшена до 12 годин за умови, що час керування протягом дня (зміни) не перевищує 9 годин.

Для водіїв автобусів, які здійснюють регулярні пасажирські перевезення, за їх згодою може встановлюватись робочий день з розподілом зміни на дві частини за умови, що тривалість цих частин не перевищує 4 годин з урахуванням часу, необхідного для повернення на місце стоянки.

Повна версія статті — в рубриці «Робоче місце. Водій легкового автомобіля. Водій автобуса» журналу «Охорона праці і пожежна безпека» №9, 2018.
Автор — Володимир Дрозд, начальник службиохорони праці філії «Вільногірський ГМК» ПАТ «Об’єднана гірничо-хімічна компанія».

Переконайтеся, що ви передплатили журнал і вся необхідна інформація є під рукою!

Матеріали до теми


Про реалізацію прав працівників на безпечні умови праці
Систематичний і достовірний збір даних про стан охорони праці і травматизм на виробництві є об’єктивним підґрунтям для здійснення аналізу всіх ...
Щодо безпеки праці на підприємстві з постачання теплової енергії
Фахівцями Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці було проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу з працівниками теплопостачального підприємства після закінчення опалювального ...