Як уникнути вигоряння на роботі, знизити стрес та знайти час для відпочинку та особистого життя, розповідають експерти
Фахівці запевняють, що особливо схильними до вигорання на роботі є люди, які працюють дуже інтенсивно, часто – понаднормово.
Американський інститут стресу опублікував дані, згідно якими 80% працівників у США вважають свою роботу стресовою, а ще 40% – почуваються на робочому місці “дуже” або “надзвичайно” тривожно, – повідомляє Medium.
Фахівці запевняють, що особливо схильними до вигорання на роботі є люди, які працюють дуже інтенсивно, часто – понаднормово. Наприклад, медичні працівники та правоохоронці.
Хоч вигорання може викликати будь-яким із факторів, але найчастіше це відбувається через напруженість та тривалість роботи. Свою лепну вносять й конфлікти з керівництвом. Це лише кілька чинників, які впливають на психічний, емоційний чи фізичний колапс.
Як впоратися з вигоранням на роботі?
Поїдьте у подорож або візьміть на роботі кілька відгулів – побудьте вдома, щоб заспокоїтись та зняти стрес.
Втім, не всі мають можливість піти у короткочасну відпустку чи взяти вихідні дні, також не усі мають фінансову можливість поїхати кудись на відпочинок. Саме тому експерти пропонують альтернативний шлях.
80% працівників у США вважають свою роботу стресовою. Фото: Monkeybusiness/Depositphotos
Ось кілька способів, як відновити сили та побороти стрес:
Знайдіть причину
“Є три причини вигоряння, – розповідає психолог Еллен Хендріксен (Ellen Hendriksen), авторка книги “Як бути самим собою” (How to Be Yourself: Quiet Your Inner Critic and Rise Above Social Anxiety).
По-перше, емоційне виснаження. Ви починаєте ігнорувати людей, з якими працюєте. Сприймаєте їх як тягар, і це тільки посилює у вас відчуття образи. У вас з’являється відчуття спустошення та невмотивованості, а також втоми, як фізичної, так і психологічної.
Ще один симптом – деперсоналізація або “заміна характеристик для реальної людини”, – продовжує Хендріксен. – Наприклад, це коли медичні сестри звертаються до пацієнта якось так: “Серцевий напад, ідіть у восьмий кабінет”.
І по-третє, ви втрачаєте здатність зосередитись. “Якщо ви помічаєте, що працюєте надзвичайно довго, але не виконуєте поставлених перед вами завдань, як це було раніше – це тривожний сигнал”.
Збільшіть фізичні навантаження
Це звучить як кліше, але сон, фізичні навантаження та правильне харчування мають практично чудодійний ефект для вашого настрою та самопочуття.
На жаль, вигорання може призвести до того, що ваші корисні звички замінять погані, а це створює порочний цикл.
“Саме тому точно визначайте, скільки саме ви можете випити алкогольних напоїв, скільки будете спати і скільки часу витрачатимете на сидіння за комп’ютером, планшетом чи смартфоном”, – каже Хендріксен.
Реструктуруйте робочі звички
Клінічний соціальний працівник і автор декількох книг з питань психічного здоров’я Роберт Тайбі говорить, що важливо визначити специфіку вашої роботи, а також збагнути, як вона може вплинути на ваше щастя.
Експерт впевнена, що корисно уявити собі ідеальне робоче середовище, а потім здійснювати малі, але реалістичні кроки, щоб наблизитись до того, що ви хочете отримати в ідеалі.
“Ви можете любити свою роботу і відчувати себе на своєму місці, єдине що – ви перевантажуєте себе роботою. Можливо, є шанс залучити помічника або змога працювати з дому кілька днів на тиждень.
Разом з тим, працюйте стратегічно, щоб вирівняти ідеальне середовище та реальні обов’язки”.
Сплануйте своє життя поза офісом
Спілкуйтесь з друзями – це чудовий спосіб зняти стрес після робочого дня. Якщо це не допомагає, почитайте хорошу книгу чи займіться приготуванням їжі.
Просто переконайтесь, що це те, чим ви справді хочете займатися, а не просто мусите.
Ідіть вчасно
“Якщо ви виконуєте роботу і відчуваєте, що марно витрачаєте свій час, то це також тривожний сигнал, – каже Хендріксен. – Якщо вам важко піднятися з ліжка, у вас збільшується рівень артеріального тиску, ви страждаєте від регулярних головних болів, втрачаєте апетит – важливо вкрай зробити перерву у роботі”.
Поговоріть зі своїм керівником про відпустку або відгул, скорегуйте час роботи та відпочинку. Але обов’язково дайте роботодавцю зрозуміти, на скільки часу вам потрібна ця перерва.
Для всіх буде тільки краще, якщо ви повністю відновите енергію і зможете взятися до роботи з новими силами та гарним настроєм.
Джерело: life.pravda.com.ua