Крани проєктують із таким розрахунком, щоб за будь-яких умов як у робочому, так і в неробочому стані була забезпечена їх стійкість. Розрізняють вантажну і власну стійкість, які перевіряються за допомогою обчислень.
Вантажна стійкість – це здатність крана протидіяти перевертанню в бік стріли.
Власна стійкість – протидіяти перевертанню в бік, протилежний розташуванню стріли.
Живий журнал «Охорона праці і пожежна безпека»
Доступний 24/7 у смартфоні, на планшеті чи комп’ютері
Для довідок: 0 (800) 219-977 • E-mail: podpiska@mediapro.com.ua
Ступінь стійкості крана в робочому стані визначається коефіцієнтом вантажної стійкості, а в неробочому – коефіцієнтом власної стійкості. Обидва коефіцієнти вважаються задовільними, якщо їх значення становить не менше 1,15.
Особам, відповідальними за безпечне проведення робіт і утримання вантажопідіймального обладнання в справному стані, слід памятати, що для забезпечення стійкості крана й зменшення дії додаткових навантажень необхідно всі рухи під час піднімання, опускання, гальмування й повертання вантажів здійснювати плавно, без ривків і поштовхів.
Телефонна консультація з охорони праці і пожежної безпеки
Для довідок: 0 (800) 219-977 • E-mail: podpiska@mediapro.com.ua
Джерело: Управління Держпраці