Стійкість крана – необхідна умова його безпечної експлуатації


Стійкість крана – необхідна умова його безпечної експлуатації

Крани проєктують із таким розрахунком, щоб за будь-яких умов як у робочому, так і в неробочому стані була забезпечена їх стійкість. Розрізняють вантажну і власну стійкість, які перевіряються за допомогою обчислень.

Вантажна стійкість – це здатність крана протидіяти перевертанню в бік стріли.
Власна стійкість – протидіяти перевертанню в бік, протилежний розташуванню стріли.

 

Живий журнал «Охорона праці і пожежна безпека»
Доступний 24/7 у смартфоні, на планшеті чи комп’ютері
Для довідок: 0 (800) 219-977 • E-mail: podpiska@mediapro.com.ua

Ступінь стійкості крана в робочому стані визначається коефіцієнтом вантажної стійкості, а в неробочому – коефіцієнтом власної стійкості. Обидва коефіцієнти вважаються задовільними, якщо їх значення становить не менше 1,15.

Особам, відповідальними за безпечне проведення робіт і утримання вантажопідіймального обладнання в справному стані, слід памятати, що для забезпечення стійкості крана й зменшення дії додаткових навантажень необхідно всі рухи під час піднімання, опускання, гальмування й повертання вантажів здійснювати плавно, без ривків і поштовхів.

Телефонна консультація з охорони праці і пожежної безпеки
Для довідок: 0 (800) 219-977 • E-mail: podpiska@mediapro.com.ua

Джерело: Управління Держпраці

ФОРУМ «БЕЗПЕКА ПРАЦІ — 2024»

Матеріали до теми


З 1 листопада 2024 року спеціальність «Охорона праці» повернулася у вищі навчальні заклади України
Кабінет Міністрів України постановою від 30.08.2024 № 1021 «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється ...
Як розробити інструкцію з ОП для оператора-гальваніка автоматичних та напівавтоматичних ліній
Дія такої інструкції має поширюватися на працівників підприємства, які працюють на посаді «оператор-гальванік автоматичних та напівавтоматичних ліній» (далі — оператор). ...