Запровадження системи управління охороною праці (СУОП) важливе для недопущення нещасних випадків на виробництві.
СУОП — це низка комплексних заходів та механізмів, які повинні забезпечувати безпечність трудової діяльності робітників у сфері технологічного, санітарного, профілактичного та організаційного стану виробничого середовища компанії.
Раніше писали: Про функціонування системи управління охороною праці
До основних функцій управління охороною праці належать:
— прогнозування і планування робіт, їх фінансування;
— організація та координація робіт;
— облік показників стану умов і безпеки праці;
— аналіз та оцінка стану умов і безпеки праці;
— контроль за функціонуванням СУОП;
Раніше писали: Безпека на виробництві — це спільна відповідальність роботодавців і працівників
До основних завдань управління охороною праці на підприємстві входить:
— навчання працівників безпечним методам праці та пропаганда питань охорони праці;
— забезпечення безпечності технологічних процесів, виробничого устаткування, будівель і споруд;
— нормалізація санітарно-гігієнічних умов праці;
— забезпечення працівників засобами індивідуального захисту;
— забезпечення оптимальних режимів праці та відпочинку;
— організація лікувально-профілактичного обслуговування;
— професійний добір працівників з окремих професій;
— удосконалення нормативної бази з питань охорони праці.
— планування роботи з охорони праці.
Плакати / стенди / наліпки / знаки — у магазині від журналу «Охорона праці і пожежна безпека»
Джерело: Управління Держпраці
АУДИТ ОХОРОНИ ПРАЦІ — незалежна комплексна перевірка підприємства на відповідність законодавству України
Процедура аудиту необхідна насамперед керівникові компанії, щоб:
✔ знати реальний стан справ на підприємстві щодо питань з ОП;
✔ виявити слабкі сторони системи охорони праці;
✔ підготуватися до перевірки контролюючих органів;
✔ запобігти ризикам та зберегти життя і здоров’я працівників.