Куди звертатися, якщо нехарчова продукція не відповідає загальній вимозі щодо безпечності


Куди звертатися, якщо нехарчова продукція не відповідає загальній вимозі щодо безпечності

Порядок подання повідомлення про продукцію, яка не відповідає загальній вимозі щодо безпечності продукції, органам державного ринкового нагляду (далі – Порядок) затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.2011 № 1401 (далі – Постанова).

Порядок визначає механізм подання суб’єктами господарювання повідомлення про продукцію, яка не відповідає загальній вимозі щодо безпечності продукції, органам державного ринкового нагляду та випадки, коли таке повідомлення не подається.

Заходи пожежної безпеки: готуємося до перевірки — СПЕЦВИПУСК від ОППБ Замовлення і консультації: 0 (800) 219-977

Якщо виробникам або розповсюджувачам продукції стало відомо або повинно бути відомо на підставі наявної в них інформації, що продукція, яку вони ввели в обіг/розповсюдили, становить ризики для споживачів (користувачів), несумісні із загальною вимогою щодо безпечності продукції, вони зобов’язані протягом двох робочих днів повідомити про це відповідний орган державного ринкового нагляду, в тому числі про вжиті заходи із забезпечення безпечності такої продукції, за формою, наведеною у додатку до Постанови.

Відповідно до статті 7 Закону України від 02.12.2010 № 2736-VI “Про загальну безпечність нехарчової продукції” (далі — Закон № 2736), споживачі (користувачі) мають право звертатися до органів державного ринкового нагляду за захистом порушеного права на безпечність продукції.

Звернення громадян повинні бути оформлені відповідно до статті 5 Закону України від 02.10.1996 393/96-ВР „Про звернення громадян”.

Дії та правила поведінки під час пожежі — спецвипуск від журналу «Охорона праці і пожежна безпека»

У зверненні має бути зазначено:

  • назва підприємства (організації), суб’єкта господарювання;
  • його адреса (прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина);
  • контактний номер телефону;
  • викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписане відповідальною особою, заявником (заявниками), із зазначенням дати.

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

Розроблення документів з охорони праці
Для довідок: (063) 590-97-54 

Водночас споживачі (користувачі) не позбавлені права повідомляти органи державного ринкового нагляду про нехарчову продукцію, яка не відповідає встановленим вимогам безпеки (зокрема, відсутність знаку відповідності технічним регламентам).

Повідомлення, що містить інформацію про вид продукції та її виробника або розповсюджувача дає змогу ідентифікувати продукцію, що не відповідає встановленим вимогам безпеки.

Крім цього, відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону № 2736, споживачі мають право звертатися зі скаргою до органів державного ринкового нагляду за захистом порушеного права на безпечність продукції.

Джерело: Управління Держпраці

ФОРУМ «БЕЗПЕКА ПРАЦІ — 2023»

Матеріали до теми


Поради щодо підготовки до можливих відключень електроенергії, пов’язаних із ворожими обстрілами енергоструктури
Зробіть запас питної і технічної води. На одну дорослу особу на добу потрібно 3 літри питної води (включно з рідиною, ...