Законність додаткових навантажень на фахівців з ОП


Законність додаткових навантажень на фахівців з ОП

На підприємстві, на якому є відділ охорони праці, працює понад 700 працівників. У відділ охорони праці входять такі підрозділи:
— відділ охорони праці з штатними одиницями начальника ВОПіЕ та інженера ВОПіЕ;
— санітарно-екологічна лабораторія з штатними одиницями керівника та інженера;
— здоровпункт (2 фельдшери).
На начальника відділу покладено обов’язки особи, відповідальної за пожежну безпеку, при цьому відсутній інженер з пожежної безпеки.
Чи правомірне покладення обов’язків з пожежної безпеки на начальника відділу охорони праці й екології? Як законно вчинити в такому випадку?

Відповідно до ст. 64 Господарського кодексу України «підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис». Працівник служби охорони праці не може залучатися до виконання функцій, не передбачених Законом України «Про охорону праці» та Типовим положенням про службу охорони праці (НПАОП 0.00-4.21-04).

Очевидним є те, що чинне законодавство про охорону праці не допускає суміщення обов’язків з питань охорони праці на підприємствах з чисельністю працівників понад 50 осіб. Зазначимо, що йдеться саме про виконання усього обсягу роботи однією людиною. Якщо ж на підприємстві створено відділ, розроблено та затверджено Положення про цей структурний підрозділ підприємства, а у його штаті, крім начальника відділу, працюватимуть атестовані фахівці відповідних напрямів з безпеки праці (наприклад, пожежної та екологічної безпеки, то підстав для заборони створення такого відділу на підприємстві немає. При цьому слід зазначити, що найменування такого відділу має бути не «відділ охорони праці», а наприклад «відділ охорони праці, пожежної та екологічної безпеки».

Джерело: редакція журналу «Охорона праці і пожежна безпека» № 6, 2016

Завжди актуальні матеріали в журналі
«Охорона праці і пожежна безпека»
Придбати видання