Суміщення функцій з охорони праці і пожежної безпеки


Суміщення функцій з охорони праці і пожежної безпеки

Незважаючи на те, що працівник служби охорони праці не може залучатись до виконання функцій, не передбачених Законом України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 р. № 2694-XII та Типовим положенням про службу охорони праці, затвердженим наказом Держнаглядохоронпраці від 15 листопада 2004 р. № 255 (НПАОП 0.00-4.21-04), дедалі частіше роботодавці покладають на керівника служби охорони праці, крім функціональних обов’язків з охорони праці, ще й інші напрями роботи, пов’язані з безпекою праці, наприклад, пожежну безпеку. Це питання має визначатись роботодавцем залежно від чисельності працівників та масштабів виробничої діяльності підприємства. Оскільки відповідно до п. 1.4 НПАОП 0.00-4.21-04 на підприємстві з кількістю працівників менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва (суміщення) особи, які мають відповідну підготовку, то за аналогічних умов допустиме суміщення обов’язків з питань пожежної безпеки.

Для підприємств з чисельністю працівників понад 50 осіб суміщення обов’язків з питань охорони праці чинне законодавство не допускає. Проте з метою оперативного та ефективного прийняття рішень з усунення наслідків надзвичайних подій допускається суміщенні обов’язків з питань безпеки праці в разі надання роботодавцем керівникові служби охорони праці статусу заступника директора.

Очевидним є те, що вимоги щодо керівника служби охорони праці згідно з Типовим положенням не можуть повністю переноситись на заступника директора з охорони праці або інженера з охорони праці та пожежної безпеки, зокрема в частині оплати праці. Тобто, на заступника директора з охорони праці та інженера з охорони праці та пожежної безпеки не поширюється вимога НПАОП 0.00-4.21-04, згідно з якою керівник служби охорони праці за своїм посадовим становищем та заробітною платою прирівнюється до основних виробничо-технічних служб.

Микола ФЕДОРЕНКО,
головний державний інспектор з охорони праці
Територіального управління Держгірпромнагляду у Київській обл. і м. Києві

Матеріал надано редакцією журналу «Охорона праці і пожежна безпека»