Забезпечення норм безпеки праці на підприємствах автомобільного транспорту


Забезпечення норм безпеки праці на підприємствах автомобільного транспорту

Постійно через засоби масової інформації надходять відомості про дорожньо-транспортні пригоди (ДТП) та аварії, які трапляються на дорогах. За наявними даними кількість ДТП зі смертельними наслідками залишається високою в області.

На безпеку дорожнього руху впливають фактори, що мають відношення до особи самого водія, до транспортного засобу (його технічних характеристик) та до дороги (стану дорожнього покриття).

Найбільше резонансними є ДТП, внаслідок яких гине чи травмується велика кількість осіб під час перевезення пасажирів автобусами. Посадові особи підприємств, які відповідають за експлуатацію і технічний стан транспортних засобів, згідно законодавства забов`язані забезпечувати належний технічний стан транспортних засобів та безпеку перевезень.

Територія, виробничі й допоміжні приміщення, площадки і приміщення для зберігання транспортних засобів, споруди повинні відповідати чинним будівельним, санітарним та протипожежним нормам і правилам. Територія підприємства має бути огородженою, освітлюватися в нічний час, постійно утримуватися в чистоті й порядку.

Перевірку технічного стану колісних транспортних засобів (КТЗ) повинен здійснювати персонал, який має відповідний рівень професійної кваліфікації щодо виконуваних робіт та знає особливості його конструкції. Водії відповідного КТЗ перевіряють технічний стан складників та систем перед виїздом на дорогу та у процесі виконання перевезень.

Згідно зі ст. 30 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники як суб’єкти господарювання, що виконують роботи чи послуги автотранспортом, забов`язані забезпечувати проведення щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв.

Читайте також: 

Безпека праці на громадському транспорті. Водій

Автомобільний транспорт. Робоче місце водія легкового автомобіля та автобуса

Люди не мають помирати в ДТП, — інтерв’ю з радником міністра інфраструктури 

Особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв, порядок його обліку визначено у Положенні про робочий час і відпочинку водіїв колісних транспортних засобів затвердженому наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 07.06.2010 № 340.

Роботи, пов’язані з управлінням наземним транспортом, включено до Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі, тому згідно з нормами ст. 5 ЗУ «Про охорону праці» роботодавець не має права приймати на роботу водіїв, які не пройшли психофізіологічну експертизу.

З водіями проводять інструктажі з безпеки руху, а також з питань охорони праці та протипожежної безпеки (вступний, первинний, повторний, позаплановий).

З метою зменшення кількості ДТП на дорогах суб’єкти господарювання, які здійснюють перевезення та водії автотранспортних засобів мають неухильно дотримуватися вимог законодавства про автомобільний транспорт, правил дорожнього руху, безпеки перевезень пасажирів, порядку зберігання транспортних засобів, щоденного контролю за виїздом автобусів на маршрути, проходженням водіями медичного огляду, інструктажів тощо.

Джерело: Управління Держпраці у Херсонській області.

Матеріали до теми


З 1 листопада 2024 року спеціальність «Охорона праці» повернулася у вищі навчальні заклади України
Кабінет Міністрів України постановою від 30.08.2024 № 1021 «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється ...
Як розробити інструкцію з ОП для оператора-гальваніка автоматичних та напівавтоматичних ліній
Дія такої інструкції має поширюватися на працівників підприємства, які працюють на посаді «оператор-гальванік автоматичних та напівавтоматичних ліній» (далі — оператор). ...