Останнім часом проблема безпеки офісу стала надактуальною у зв’язку зі зростанням випадків пожеж у офісних приміщеннях.
До виникнення пожеж в офісах призводять:
• куріння;
• порушення правил користування електроприладами;
• перевантаження електромережі;
• необережне поводження з вогнем.
Звісно, на роботі ми проводимо більшу частину життя, навіть не по 8 годин згідно із законодавством, а інколи й по 11–12 годин на добу. За цей час працівники, перебуваючи в офісному приміщенні, виявляють бажання випити чаю чи кави, розігріти обід, а отже використовують НВЧ-печі, кип’ятильники, електрочайники або кавоварки. Нерідко пожежі виникають удень, коли в приміщенні багато людей, а вся офісна техніка увімкнена й функціонує.
Тоді вогонь поширюється з великою швидкістю, рухаючись із одного обладнання на інше за принципом ланцюгової реакції. Приміщення одразу наповнюється отруйним і токсичним димом. Часто-густо причиною загорянь, зокрема взимку, стають різноманітні пристрої із відкритою нагрівальною спіраллю.
Будь-який папірець, що потрапив на спіраль, спалахує миттєво. На випадок загорянь і пожеж у сучасних офісах встановлені датчики оповіщення. Пожежна сигналізація — це важливий пристрій, здатний убезпечити офісні приміщення. Сигналізації встановлюються скрізь, де працюють люди та функціонує різноманітна техніка. Умови обов’язкової установки й правила використання систем оповіщення зарегламентовані в ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту».
Дізнавшись про пожежу, насамперед важливо знати, що робити: де встановлено вогнегасник, як загасити полум’я, куди телефонувати та яким чином сповістити людей. Окрім того, працівникам має бути відомий план евакуації з будівлі, в якій працюють, а також вони повинні вміти орієнтуватися в ній за пожежними знаками. Проте найважливіше — не доводити справу до пожежі! Тому працівники офісів зобов’язані дотримуватися правил безпеки.
Основні причини виникнення пожеж в офісних приміщеннях
Куріння у не відведених для цього місцях |
Порушення правил користування електроприладами |
Необережне поводження з вогнем |
У статті «Робота на висоті. Терміни та визначення» читайте докладніше:
- Як убезпечити офісні приміщення від пожеж
- Дії персоналу задля безпечної та швидкої евакуації
- Чи всім працівникам офісу належить знати, як користуватися первинними засобами пожежогасіння?
Правила пожежної безпеки на роботі
У всіх офісних приміщеннях на видних місцях біля телефонів мають бути розміщені таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно-рятувальної служби. Якщо на поверсі працюють більше 25 осіб одночасно, то варто розробити та вивісити на видних місцях плани евакуації людей на випадок пожежі. Якщо ж на одному поверсі — більше 50 осіб, то крім схематичного плану евакуації має бути розроблена інструкція, що визначає дії персоналу задля безпечної та швидкої евакуації.
Повна версія статті — в рубриці «Пожежна безпека на підприємстві. Поради працівникам офісу» журналу «Охорона праці і пожежна безпека» №8, 2018.
Автор — Валентин Стоєцький, начальник відділу пожежно-профілактичної роботи ДПТ України.
Переконайтеся, що ви передплатили журнал і вся необхідна інформація є під рукою!