Проведення перевірки технічного стану автомобіля: нормативні вимоги безпеки


Проведення перевірки технічного стану автомобіля: нормативні вимоги безпеки

Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу передбачає перевірку технічного стану транспортного засобу, а саме:

  • системи гальмового і рульового керування,
  • зовнішніх світлових приладів,
  • пневматичних шин та коліс,
  • світлопропускання скла,
  • газобалонного обладнання (за наявності),
  • інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до п. 4.2 розділу Х Правил охорони праці на автомобільному транспорті перевірка технічного стану при випуску транспортних засобів на лінію та поверненні їх з лінії проводиться згідно з вимогами Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05.08.2008 р. № 974.

Технічний стан колісних транспортних засобів (далі — КТЗ) перевіряє персонал, який має відповідний рівень професійної кваліфікації щодо виконуваних робіт.

Персонал, що перевіряє технічний стан при випуску транспортних засобів на лінію та поверненні їх з лінії, виконує роботи з технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів, повинен мати:

  • професійно-технічну освіту за спеціальністю «слюсар з ремонту автомобілів» або вищу освіту за спеціальністю «автомобілі та автомобільне господарство»;
  • стаж роботи за фахом не менше одного року.

Перевізник визначає персонал, що перевіряє технічний стан КТЗ.

Якщо перевізник використовує не більше 15 КТЗ і має відповідну власну технічну базу, він перевіряє технічний стан цих КТЗ особисто за умови наявності відповідної кваліфікації чи вповноважує відповідальну особу — водія або контролера, які можуть виконувати перевірку.

На підприємстві з кількістю КТЗ 16–50 одиниць перевірку здійснюють контрольний майстер і (за потреби) контролери, які уповноважені перевіряти технічний стан КТЗ.

На підприємстві з кількістю КТЗ понад 50 одиниць перевірку здійснює відділ технічного контролю (далі — ВТК), начальник ВТК, контрольні майстри і (за потреби) контролери.

Якщо перевізник не має відповідної власної технічної бази та фахівців відповідної кваліфікації, він забезпечує перевірку технічного стану КТЗ за договором з автотранспортним підприємством, яке в змозі забезпечити таку перевірку згідно із законодавством.

Перевізник веде облік операцій перевірки технічного стану КТЗ у журналах, які складають та зберігають на паперових та/або електронних носіях.

Джерело: Управління Держпраці

Матеріали до теми


Безпечне виконання робіт із розвантаження, складання і зберігання зернових та олійних культур, висівок, макухи і шротів насипом і в затареному вигляді
Робота із зерновими та олійними культурами на елеваторах, складах та фермерських господарствах — це складний і відповідальний процес, що потребує ...
Про вимоги безпеки під час підготовки проведення антисептичного оброблення пиломатеріалів
Для антисептичного оброблення деревини повинні використовуватися препарати, які дозволені та призначені для виконання відповідних робіт. Препарати, які використовуються для антисептичного ...