Пекло на колесах: як живеться водіям і пасажирам громадського транспорту влітку


Пекло на колесах: як живеться водіям і пасажирам громадського транспорту влітку

Цьогоріч стовпчик термометра вже в червні показує понад +30. Для того, щоб люди могли охолодитися, у громадських місцях розмістили водні рамки… Але, якщо вам доведеться їхати громадським транспортом – пекла не уникнути.

Температура в салоні нічим не регламентована

У той час як, наприклад, до температури в соцзакладах і на виробництві є чіткі вимоги, особливо у зимовий період, температура в салоні громадського транспорту нічим не регламентується, повідомили «Гречці» у Держпродспоживслужбі.

У багатьох міських маршрутках Кропивницького стовпчик термометра показує понад 30 градусів. Єдиним порятунком є відкриті вікна та люки. У той час як маршрутними таксі у місті є переважно старі «Дельфіни», кондиціонерів там просто немає. 

За договором з міськрадою, перевізники не зобов’язані обладнувати кондиціонерами маршрутки.

У нових комунальних автобусах і тролейбусах також є лише система вентиляції. Як пояснюють в управлінні транспорту, наявність кондиціонера зробила б кожний автобус дорожчим на півмільйона гривень.

Як впливає спека на водія

У наказі ” Про затвердження Правил охорони праці на автомобільному транспорті”, який регламентує вимоги до роботи водіїв, підвищення температури в салоні відносять до небезпечних виробничих факторів на рівні із наявністю шкідливих речовин у робочій зоні. Проте, якщо гранично допустимі норми шкідливих речовин регламентуються, то температура повітря – ні.

У більшості людей реакція на перегрівання така сама як на алкоголь. Перш за все через обезводжування знижується реакція, що збільшує ризик ДТП.

Серйозніші наслідки перегріву: загальна слабкість, розбитість, головний біль, головокружіння, шум у вухах, сонливість, спрага, нудота, гіперемія шкірного покрову, прискорення пульсу та дихання, підвищена температура тіла. Вони сигналізують про те, що треба звернутись до лікаря.

Щоб вберегтись від перегріву при температурі більше 30 ºС потрібно випивати не менше 0,5 л води на годину – приблизно одну чашку кожні 20 хвилин. Фактично, це єдиний спосіб «охолонути» для водія, який працює на маршруті цілий день. Також у час відстою транспорту він може зайти до кондиціонованого приміщення магазину, аби відчути полегшення.

Як пережити спеку пасажирам

Перш за все пити воду. Проте, навіть у цьому питанні, якщо ви маєте хронічні захворювання, навіть щодо цього варто порадитись із лікарем, адже часом води може бути забагато.

Якщо людина вживає сульфаніламідні препарати, біологічно активні добавки, гормональні препарати, то дія ультрафіолетового опромінення може посилитись.

Якщо ви маєте змогу, влаштуйте собі сієсту і не їздіть громадським транспортом та й не гуляйте на сонці з 11.00 до 16.00.

Якщо все ж здійснили тривалу поїздку в розпеченому авто без кондиціонера, варто охолодитись зайшовши у прохолодне приміщенні, а за змоги прийняти холодний душ.

Джерело: gre4ka.info

Матеріали до теми


Про реалізацію прав працівників на безпечні умови праці
Систематичний і достовірний збір даних про стан охорони праці і травматизм на виробництві є об’єктивним підґрунтям для здійснення аналізу всіх ...
Щодо безпеки праці на підприємстві з постачання теплової енергії
Фахівцями Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці було проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу з працівниками теплопостачального підприємства після закінчення опалювального ...