Вимоги безпечної експлуатації газобалонного обладнання (ГБО), встановленого на автомобіль


Вимоги безпечної експлуатації газобалонного обладнання (ГБО), встановленого на автомобіль

Вимоги безпеки до транспортних засобів, обладнаних системою ГБО, визначені в Правилах охорони праці на автомобільному транспорті (НПАОП 0.00-1.62-12), а саме: в розділі VII глава 2. При цьому автомобільні газові балони (далі – балони) мають бути встановлені на транспортний засіб стаціонарно, при цьому не допускається встановлення балонів у моторному відсіку.

Якщо балон місткістю понад 100 л, то на нього повинен бути оформлений паспорт.

Також балони, встановленні на транспортному засобі, повинні бути пофарбовані і мати нанесені на них дані та напис білою фарбою із назвою виду газу (для зрідженого нафтового газу – «пропан – бутан», «ЗНГ» або «LPG», для природного газу «метан», «СПГ» або «CNG») і «Вогненебезпечно».

Водночас потрібно звернути увагу на Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском (НПАОП 0.00-1.81-18) а саме: на главу 1 розділу VIII, де викладені вимоги щодо проведення технічного огляду балонів.

Читайте також: Приймальні випробування після реконструкції та модернізації обладнання під тиском

Якщо скористатися таблицею 3 додатку 2 до цих правил, то можна побачити періодичність технічних оглядів автомобільних балонів, а саме:

  • для балонів стиснутого газу, які виготовлені з легованих сталей, технічний огляд 5 років, випробування гідростатичне 5 років;
  • з вуглецевих сталей — 3 роки відповідно, а для балонів, виготовлених з неметалевих матеріалів, — 2 роки;
  • для балонів зрідженого газу технічний огляд та гідростатичне випробування — у термін 2 роки.

Періодичність технічних оглядів балонів

№ з/п

Найменування

Зовнішній і внутрішній огляди

Гідростатичне випробування пробним тиском

1

2

3

4

1

Балони, що знаходяться в експлуатації для заповнення газами, які спричиняють руйнування і фізико-хімічне перетворення матеріалу (корозія тощо):

   

зі швидкістю не більше 0,1 мм/рік;

5 років

5 років

зі швидкістю більше 0,1 мм/рік

2 роки

2 роки

2

Балони, призначені для забезпечення пальним двигунів транспортних засобів, на яких вони встановлені:
1) для стиснутого газу:

   

виготовлені з легованих сталей і металокомпозитних матеріалів;

5 років

5 років

виготовлені із вуглецевих сталей і металопластикових матеріалів;

3 роки

3 роки

виготовлені із неметалевих матеріалів;

2 роки

2 роки

2) для зрідженого газу

2 роки

2 роки

3

Балони із середовищем, що спричиняє руйнування і фізико-хімічне перетворення матеріалів (корозія тощо) менше 0,1 мм/рік,
у яких тиск, вищий за 0,5 бар, створюється періодично для їх спорожнення

10 років

10 років

4

Балони, встановлені стаціонарно, а також встановлені постійно на пересувних засобах, у яких зберігаються стиснуте повітря, кисень, аргон, азот, гелій з температурою точки роси мінус 35 °C і нижче, заміряною при тиску 150 бар і вище, а також балони із зневодненою вуглекислотою

10 років

10 років

5

Балони, встановлені стаціонарно, а також установлені постійно на пересувних засобах, в яких зберігаються стиснуте повітря, кисень, азот, аргон і гелій з температурою точки роси мінус 35 °C і нижче, заміряною при тиску 150 бар і вище, а також балони із зневодненою вуглекислотою

10 років

10 років

6

Усі інші балони:
1) із середовищем, що спричиняє руйнування і фізико-хімічне перетворення матеріалів (корозія тощо) зі швидкістю не більше 0,1 мм/рік;

4 роки

8 років

2) із середовищем, що спричиняє руйнування і фізико-хімічне перетворення матеріалів (корозія тощо) зі швидкістю більше 0,1 мм/рік

4 роки

8 років

Джерело: Управління Держпраці

Добірка документів з охорони праці та пожежної безпеки. Автозаправні станції

Матеріали до теми


Про зміни щодо реєстрації та ведення обліку великотоннажного та іншого технологічного транспорту
У своєму телеграм-каналі постійний представник КМУ у ВРУ Тарас Мельничук розповів про затвердження Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних ...
Як діяти під час виявлення кібератаки або кіберінциденту: пам’ятка від журналу «Охорона праці і пожежна безпека»
У разі виявлення кібератаки або кіберінциденту дуже важливо діяти оперативно та злагоджено, щоб зменшити шкоду, не допустити поширення загрози та ...