Увага! Небезпека падіння з вагонів!


Увага! Небезпека падіння з вагонів!

Останнім часом під час виконання вантажно-розвантажувальних робіт почастішали випадки травмування працівників під час виконання робіт на висоті, зокрема, внаслідок падіння з вагонів.

Так, 03.03.2020 підсобний працівник ТОВ «Астра» (м. Сновськ) під час навантаження залізничного вагона впав з вагону, отримавши багатоуламковий перелом лівої стегнової кістки.

05.03.2020 апаратник оброблення зерна ПрАТ «Млибор» (м. Чернігів), перебуваючи на даху залізничного вагона, відкривав кришку люка за допомогою лома, внаслідок чого впав з вагона, отримавши тяжкі травми (закрита черепно-мозкова травма; струс головного мозку; травма шийного відділу хребта).

Враховуючи вищевикладене, Управління Держпраці наголошує на неухильному дотриманні працівниками підприємств вимог Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15).

При проведенні вантажно-розвантажувальних робіт забороняється перебування працівників:

  • у вагоні, які не причетні до процесу;
  • під піднятим вантажем та їх переміщення разом з вантажем;
  • між стінкою вагона, пакетами і навантажувачем, що робить маневрування;
  • усередині вагона під час навантаження насипних вантажів.

Забороняється пересуватися по борту піввагона, сидіти, стояти на його бортах. Підійматися працівникам на піввагон, спускатися усередину піввагона необхідно за допомогою приставної драбини. Застосування вагонних скоб-трапів при виконанні вантажно-розвантажувальних робіт забороняється.

Під час розвантаження вагона-зерновоза необхідно відкрити два завантажувальних люки, щоб уникнути утворення у вагоні вакууму.

Продукт, який завис у вагоні, необхідно видаляти за допомогою вібраторів (типу ИВ-19, 20, 98) або лопат з подовженою ручкою.

Доступ працівників усередину вагонів-зерновозів за наявності в них вантажу забороняється.

Під час навантаження і розвантаження вантажів на електрифікованих залізничних коліях роботи на дахах вагонів, на навантажених платформах, на цистернах необхідно виконувати після відключення контактної мережі.

Під час завантаження вагона через люки в даху переходити з допоміжної площадки на дах залізничного вагона і назад необхідно по справному відкидному містку з поруччям. У зимовий час відкидний місток повинен бути очищений від снігу і льоду.

Проводити роботи на даху вагона без наявності огороджуючого поруччя або кріплення монтажного пояса працівника до тросової підвіски забороняється.

Переходити з даху одного вагона на іншій забороняється. По даху вагона пересування має здійснюватися по трапу.

Відкривання дверей критих вагонів чи люків спеціалізованих вагонів проводять після їхньої повної зупинки та встановлення гальмівних башмаків і підготовки приймальних пристроїв. Двері вагонів відкривають за допомогою спеціальних пристосувань (лебідок). Застосовувати ломи забороняється. Люки спеціалізованих вагонів-зерновозів відкриваються за допомогою штурвалів та системи важелів.

Джерело: Управління Держпраці

Матеріали до теми


З 1 листопада 2024 року спеціальність «Охорона праці» повернулася у вищі навчальні заклади України
Кабінет Міністрів України постановою від 30.08.2024 № 1021 «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється ...
Як розробити інструкцію з ОП для оператора-гальваніка автоматичних та напівавтоматичних ліній
Дія такої інструкції має поширюватися на працівників підприємства, які працюють на посаді «оператор-гальванік автоматичних та напівавтоматичних ліній» (далі — оператор). ...