Типове положення про навчання і перевірки знань з питань охорони праці підкоригують


Типове положення про навчання і перевірки знань з питань охорони праці підкоригують

Мінсоцполітики повторно оприлюднило проект свого наказу щодо внесення змін до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці.

Вперше це було зроблено у грудні 2018 року. Тоді пропонувалося поширити норми Типового положення на всіх роботодавців, в т. ч. й на ФОП. А також зобов’язати суб’єктів господарювання надавати Держпраці відомості про матеріально-технічне, кадрове, програмне, навчально-методичне та інформаційне забезпечення.

Тепер же, у новій версії проекту, цих норм немає.

Що ж пропонують тепер змінити?

Як зазначено у пояснювальній записці, зміни до Типового положення вносяться з метою:

  • спрощення процедури проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці;
  • врегулювання процедури залучення до роботи комісій з перевірки знань з питань охорони праці представників профспілок, Держпраці, Фонду соціального страхування;
  • врегулювання процедури визначення переліку питань (тестів) для перевірки знань з питань охорони праці;
  • надання навчальним центрам та роботодавцям, що проводять навчання з питань охорони праці, можливості визначати форми та методи організації навчання та перевірки знань.

Зокрема, проектом пропонується:

1) слова «учнів, курсантів, слухачів та студентів навчальних закладів» замінити словами «здобувачів освіти»;

2) викласти у новій редакції главу 2 «Вивчення основ охорони праці у закладах освіти»;

3) у главі 3 «Організація навчання і перевірки знань з питань охорони праці» уточнити, що:

  • навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників може проводитись як безпосередньо роботодавцем, так і у навчальних центрах, у тому числі галузевих, відповідно до цього Типового положення. Форми і методи навчання та перевірки знань з питань охорони праці визначаються відповідно роботодавцем, навчальним центром або галузевим навчальним центром, що їх проводить;
  • навчання з питань охорони праці може проводитись як традиційними методами, так і з використанням сучасних видів навчання — модульного, дистанційного тощо, а також з використанням технічних засобів навчання: аудіовізуальних, комп’ютерних навчально-контрольних систем, комп’ютерних тренажерів;
  • перевірка знань працівників з питань охорони праці за результатами навчання у навчальному центрі здійснюється комісією з перевірки (комісія навчального центру), утвореною навчальним центром у кількості не менше 3 (трьох) осіб;
  • перевірка знань працівників з питань охорони праці за результатами навчання безпосередньо у роботодавця здійснюється комісією з перевірки (комісія роботодавця), утвореною роботодавцем у кількості не менше 3 (трьох) осіб. Головою комісії роботодавця призначається його керівник або заступник керівника, або інша посадова особа, до службових обов’язків яких входить організація роботи з охорони праці, а в разі утворення комісії в окремому структурному підрозділі — керівник або заступник керівника відповідного структурного підрозділу. До складу комісії роботодавця можуть входити спеціалісти служби охорони праці, представники юридичної, виробничих, технічних служб, представники профспілки або уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці. До складу комісії роботодавця можуть залучатися страхові експерти з охорони праці відповідного робочого органу виконавчої дирекції Фонду та викладачі охорони праці, які проводили навчання. У разі неможливості створити комісію роботодавцем, що входить в об’єднання підприємств, перевірка знань може здійснюватися комісією іншого роботодавця — учасника об’єднання;
  • перелік питань або тестів для перевірки знань з питань охорони праці розробляється згідно з нормативно-правовими актами з охорони праці, тематичними планами і програмами навчання з урахуванням специфіки виробництва та функціональних обов’язків працівників та затверджується головою комісії навчального центру або головою комісії роботодавця, які забезпечують оприлюднення переліку питань на офіційних веб-сайтах навчального центру чи роботодавця, або в інший спосіб, доступний для працівників, які проходять перевірку знань з питань охорони праці;

4) У главі 4 «Спеціальне навчання і перевірка знань з питань охорони праці» уточнити, що:

  • спецнавчання може проводитись як безпосередньо роботодавцем, так і у навчальних центрах, у тому числі в галузевих, у порядку, визначеному главою 3 Типового положення. У разі здійснення професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації безпосередньо на підприємстві спеціальне навчання з питань охорони праці є складовою зазначеної професійної підготовки;
  • спецнавчання проводиться за навчальними планами та програмами, які розробляються з урахуванням відповідних нормативно-правових актів з охорони праці, конкретних видів робіт, виробничих умов, функціональних обов’язків працівників і затверджуються наказом (розпорядженням) роботодавця або навчального центру;
  • перевірка знань з питань охорони праці після проведення спеціального навчання здійснюється або комісією роботодавця (якщо навчання проводилось безпосередньо роботодавцем), або комісією навчального центру (якщо навчання проводилось у навчальному центрі) з обов’язковим залученням представника відповідного (за місцем проведення перевірки знань) територіального органу Держпраці (за згодою), представника відповідних профспілок (за згодою), або комісією галузевого навчального центру (якщо навчання проводилось у галузевому навчальному центрі).

Очікується, що цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.

Джерело: Дебет-Кредит

Матеріали до теми


Що таке ветеранська політика у трудових відносинах
СПО профспілок оприлюднено законопроєкт «Про основні засади державної ветеранської політики щодо ветеранів / ветеранок російсько-української війни, ветеранів / ветеранок, які мають особливі ...
Нове Типове положення про навчання з охорони праці діє з 25 жовтня 2024 року
Набув чинності наказ Мінекономіки від 29 серпня 2024 року № 22778, яким затверджено зміни до додатка 4 до Типового положення про порядок проведення навчання ...
МОЗ хоче впровадити нові підходи до оцінки функціональності людини: в роботу МСЕК вносять зміни
Замість медико-соціальної експертизи буде новий процес – оцінювання повсякденного функціонування людини. Міністерство охорони здоров’я України пропонує реформувати роботу медико-соціальних експертних ...