Сучасний стан, проблеми та перспективи реформування наглядової діяльності ДСНС


Сучасний стан, проблеми та перспективи реформування наглядової діяльності ДСНС

23 листопада 2018 року Головне управління ДСНС України в Київській області спільно з Головним управлінням ДСНС України в м. Києві організували проведення круглого столу, присвяченого новаціям законодавства, зокрема — набуття чинності постанов Кабінету Міністрів «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки Державною службою з надзвичайних ситуацій» від 5 вересня 2018 р. № 715 (далі— Постанова № 715) і «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, у сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, і встановлюється періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою з надзвичайних ситуацій» від 5 вересня 2018 р. № 716 (далі — Постанова № 716).

Представники редакції журналу «Охорона праці і пожежна безпека» відвідали захід і пропонують читачам ознайомитися з актуальною інформацією. Доповідачем виступав Олександр Миколайович Чекригін, заступник начальника управління — начальник відділу профілактичної роботи управління пожежної безпеки Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям.


У статті «Сучасний стан, проблеми та перспективи реформування наглядової діяльності ДСНС» читайте докладніше:

1. Ступінь ризику від провадження господарської діяльності: оцініть своє підприємство

2. Планові заходи державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки: коли чекати?

3. Періодичність державного нагляду (контролю) за діяльністю ліцензіатів


Він поінформував присутніх про реальний стан справ, про завдання та заходи, які вживаються ДСНС щодо належної наглядово-профілактичної діяльності у сфері техногенної та пожежної безпеки. Зокрема, з метою виконання заходів, передбачених у Стратегії реформування системи Державної служби України з надзвичайних ситуацій та усунення надмірного регуляторного впливу держави на суб’єкти господарювання, підвищення рівня довіри населення до системи профілактики, викорінення застарілих форм регулювання безпеки шляхом надмірних та частих перевірок, ДСНС здійснюється:

  • перегляд нормативно-правових актів у сфері пожежної та техногенної безпеки з метою наближення їх до законодавства Європейського Союзу;
  • імплементація європейських стандартів відповідно до Угоди про асоціацію України з ЄС із запровадженням ризик-орієнтованого підходу до управління техногенною та пожежною безпекою.

Головна частина доповіді була присвячена Постанові № 715, відповідно до якої затверджено критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності.

Однією з особливостей постанови є введення поняття прийнятного ризику на основі ризик-орієнтовного підходу до управління пожежною та техногенною безпекою, вперше запроваджується можливість віднесення суб’єкта господарювання до одного зі ступенів ризику не лише за кількісним показником, а й розрахунковим встановленням чисельного показника ризику (балів) для кожного суб’єк та господарювання.

Відповідно до Постанови № 715 виокремлено 7 критеріїв, але кожен з них має свої показники, які до того ж мають підпоказники, за котрими й нараховуються бали для визначення відповідного ступеня ризику.

Повний перелік критеріїв, їх показників, кіл ькості балів за кожним показником, шкали балів та періодичності проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки подано у Додатку 2 до Постанови № 715.

Віднесення суб’єкта господарювання до високого, середнього або незначного ступеня ризику здійснюється з урахуванням суми балів, нарахованих за всіма критеріями, визначеними в Додатку 2 до критеріїв Постанови №715, за наступною шкалою:

Якщо суб’єкту господарювання належить на правах власності, володіння або користування більше одного об’єкта, кількість балів нараховується за всіма критеріями окремо щодо кожного об’єкта.

Повна версія статті — у журналі «Охорона праці і пожежна безпека» №1, 2019.
Автори: редакція журналу та представники ДСНС

Переконайтеся, що ви передплатили журнал і вся необхідна інформація є під рукою!

Матеріали до теми


Технічний регламент безпеки машин: вимоги, стандарти та рекомендації
Ринковий нагляд – це комплекс заходів, спрямованих на забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам безпеки. В Україні органами ринкового нагляду є ...
Проєкт плану здійснення комплексних заходів державного нагляду на 2025 рік
Інтегрованою автоматизованою системою державного нагляду (контролю) сформовано проєкт плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) органів державного нагляду (контролю) на ...
Пропонують посилити контроль за додержанням законодавства про працю
СПО профспілок оприлюднено проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та внесення зміни ...