Про розслідування нещасних випадків, що сталися з водіями внаслідок аварії


Про розслідування нещасних випадків, що сталися з водіями внаслідок аварії

 Головне управління Держпраці у Луганській області надає роз’яснення щодо проведення розслідувань нещасних випадків, що сталися з водієм, машиністом, пілотом а також членами екіпажу (бригади) транспортного засобу (автомобіля, поїзда, літака, морського та річкового судна тощо) під час перебування в рейсі внаслідок катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті.

Відповідно до вимог п. 31 Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1232 (далі – Порядок) розслідування зазначених нещасних випадків проводиться відповідно до Порядку з використанням матеріалів розслідування такої катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, підготовлених відповідними органами.

Відомості про обставини і причини катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, що призвела до настання нещасного випадку, а також осіб, які допустили порушення вимог законодавства, незалежно від початку досудового розслідування передаються у 10-денний строк після закінчення розслідування відповідними органами підприємству,працівником якого є потерпілий.

Якщо роботодавець не отримав від відповідних органів зазначених відомостей протягом місяця з моменту катастрофи, рії чи пригоди (події) на транспорті, комісія складає акти за формою Н-5 і Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов’язаний з виробництвом) і в пункті 10 акта за формою Н-1 зазначає найменування органу, який безпосередньо проводить розслідування, безпосередніх учасників дорожнього руху та осіб, які користувалися транспортним засобом, але не причетні до керування.

Затверджені акти за формою Н-5 і Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов’язаний з виробництвом) надсилаються відповідним органам в установленому порядку.

Після отримання роботодавцем відомостей про обставини і причини катастрофи, аварії та пригоди (події) на транспорті, а також осіб, які допустили порушення вимог законодавства, ним складається висновок за формою Т-1.

Висновок за формою Т-1 надсилається у триденний строк після його погодження з територіальним органом Держпраці та робочим органом виконавчої дирекції фонду за місцем настання нещасного випадку роботодавцем представникам органів та установ, яким надіслано акти за формою Н-5 і Н-1.

Акт за формою Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов’язаний з виробництвом) на кожного потерпілого під час перебування в рейсі внаслідок катастрофи, аварії та пригоди (події) на транспорті, що користувався транспортним засобом, але не причетний до керування, складається без зазначених матеріалів.

Джерело: редакція журналу «Охорона праці і пожежна безпека» за матеріалами Управління Держпраці у Луганській області.

Матеріали до теми


Посібник для роботодавців про працевлаштування осіб з інвалідністю
Конфедерація роботодавців України підготувала для роботодавців практичний посібник «Працевлаштування осіб з інвалідністю». У Посібнику простими і зрозумілими словами описано всі етапи ...
Що повинно бути виконано до початку основних будівельно-монтажних робіт
Замовник за 30 робочих днів до початку основних будівельно-монтажних робіт зобов’язаний повідомити територіальний орган Держпраці про дату початку робіт за ...
Про вимоги безпеки й охорони праці під час післязбиральної обробки та зберігання зернових
Триває збирання врожаю ранніх зернових культур. Однак зібране зерно треба зберегти. Технічний стан обладнання зернових токів, зерноочисних агрегатів, зерноочисно-сушильних комплексів ...
Щодо організації виконання робіт підвищеної небезпеки під час воєнного стану: рекомендації для роботодавців
Під час виконання робіт з небезпечними та шкідливими виробничими чинниками чи робіт, пов’язаних із підвищеним виробничим ризиком, нормативно-правовими актами з ...