Про розслідування нещасних випадків, що сталися з водіями внаслідок аварії


Про розслідування нещасних випадків, що сталися з водіями внаслідок аварії

 Головне управління Держпраці у Луганській області надає роз’яснення щодо проведення розслідувань нещасних випадків, що сталися з водієм, машиністом, пілотом а також членами екіпажу (бригади) транспортного засобу (автомобіля, поїзда, літака, морського та річкового судна тощо) під час перебування в рейсі внаслідок катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті.

Відповідно до вимог п. 31 Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1232 (далі – Порядок) розслідування зазначених нещасних випадків проводиться відповідно до Порядку з використанням матеріалів розслідування такої катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, підготовлених відповідними органами.

Відомості про обставини і причини катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, що призвела до настання нещасного випадку, а також осіб, які допустили порушення вимог законодавства, незалежно від початку досудового розслідування передаються у 10-денний строк після закінчення розслідування відповідними органами підприємству,працівником якого є потерпілий.

Якщо роботодавець не отримав від відповідних органів зазначених відомостей протягом місяця з моменту катастрофи, рії чи пригоди (події) на транспорті, комісія складає акти за формою Н-5 і Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов’язаний з виробництвом) і в пункті 10 акта за формою Н-1 зазначає найменування органу, який безпосередньо проводить розслідування, безпосередніх учасників дорожнього руху та осіб, які користувалися транспортним засобом, але не причетні до керування.

Затверджені акти за формою Н-5 і Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов’язаний з виробництвом) надсилаються відповідним органам в установленому порядку.

Після отримання роботодавцем відомостей про обставини і причини катастрофи, аварії та пригоди (події) на транспорті, а також осіб, які допустили порушення вимог законодавства, ним складається висновок за формою Т-1.

Висновок за формою Т-1 надсилається у триденний строк після його погодження з територіальним органом Держпраці та робочим органом виконавчої дирекції фонду за місцем настання нещасного випадку роботодавцем представникам органів та установ, яким надіслано акти за формою Н-5 і Н-1.

Акт за формою Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов’язаний з виробництвом) на кожного потерпілого під час перебування в рейсі внаслідок катастрофи, аварії та пригоди (події) на транспорті, що користувався транспортним засобом, але не причетний до керування, складається без зазначених матеріалів.

Джерело: редакція журналу «Охорона праці і пожежна безпека» за матеріалами Управління Держпраці у Луганській області.

Матеріали до теми


Про основні вимоги до проведення гірничих робіт
Основними вимогами до проведення гірничих робіт є: застосування прогресивних, безпечних і нешкідливих способів підготовки та розробки родовищ корисних копалин; постійне ...
Періодичність перевірки технічного стану джерел зовнішнього протипожежного водопостачання у населених пунктах. Як проводиться перевірка
Насамперед слід керуватися «Інструкцією про порядок утримання, обліку та перевірки технічного стану джерел зовнішнього протипожежного водопостачання», затвердженою наказом Міністерства внутрішніх ...
Як здійснювати контроль за станом електрозахисних засобів?
Слід керуватися «Правилами експлуатації електрозахисних засобів», затвердженими наказом Міністерства праці України від 05.06.2001 № 253 (далі — Правила).   Контроль ...