Презентація доповіді з охорони праці: умови ефективності


Презентація доповіді з охорони праці: умови ефективності

Сучасний фахівець з охорони праці на виробництві є активним учасником виробничих нарад, семінарів, конференцій та інших публічних заходів. Він поширює свій досвід та професійні надбання, знання, вміння серед колег, обговорює з ними сучасні тенденції й проблеми безпечної діяльності людини в умовах праці

Найчастіше доповіді фахівців доповнюються презентаціями, що візуалізують текстовий матеріал. При цьому якісна презентація не замінює доповідь, не є її текстовим аналогом на екрані. Вона доповнює доповідь, сприяє її більш ефективному сприйманню учасниками заходів.

Пріоритетною метою створення презентації доповіді найчастіше є візуальна, навчальна або психорелаксаційна. Як правило, кожна презентація спрямована на досягнення усіх трьох цілей. Проте при створенні презентації важливо відразу визначитися, досягненню якої цілі вона сприяє найбільше.

У статті «Презентація доповіді з охорони праці: умови ефективності» читайте докладніше:

  • Як створити ефективну візуалізацію для різних презентацій з охорони праці
  • Особливості конструювання презентації до доповіді з охорони праці задля підвищення ефективності виробничого навчання

Пріоритетною є візуальна мета презентації, коли в доповіді багато «сухих» цифр, статистики, положень, номерів нормативної та іншої документації, подається нова для слухачів інформація, розглядаються технічні характеристики устаткування тощо.

Навчальною може бути мета презентації в умовах виробничої наради з підлеглими, виробничого навчання, а також тоді, коли доповідач залишає після роботи презентацію учасникам виробничого навчання, щоб вони й надалі могли її використовувати.

Психорелаксаційною буде презентація в тому випадку, якщо інформація доповіді сприймається емоційно важко. Наприклад, якщо в ній багато інформації про різні проблеми, труднощі, неблагополуччя, аварії або катастрофи. У такому разі візуальна презентація позитивних слайдів доповіді допоможе збалансувати емоції учасників і уникнути переживання ними доповіді як надміру «важкої» та, як наслідок, виникнення негативних емоцій щодо всього повідомлення.

Будь-яка презентація на екрані є візуальною. Саме зоровий аналізатор ми зазвичай найбільше використовуємо при одержанні інформації з навколишнього світу. Але об’єкти, які розміщуються в різних частинах екрана, людина сприймає не однаково уважно.

Що робити, коли необхідно розмістити на слайді декілька об’єктів?
Де саме їх розмістити?

Повна версія статті — в рубриці «Безпека праці на підприємстві» журналу «Охорона праці і пожежна безпека» №9, 2018.
Автор — Ольга Гріньова, практичний психолог, фахівець у галузі психології безпеки життєдіяльності людини в умовах праці.

Переконайтеся, що ви передплатили журнал і вся необхідна інформація є під рукою!

Матеріали до теми


Як розробити інструкцію з ОП для оператора-гальваніка автоматичних та напівавтоматичних ліній
Дія такої інструкції має поширюватися на працівників підприємства, які працюють на посаді «оператор-гальванік автоматичних та напівавтоматичних ліній» (далі — оператор). ...
Зразок складання Правил внутрішнього трудового розпорядку
У попередній публікації «Правила внутрішнього трудового розпорядку: вимоги та порядок прийняття» ми детально розглянули вимоги щодо складання ПВТР, навели перелік положень, які ...