Пацієнт може отримати інформацію про свої дані в електронній системі у лікаря або в НСЗУ


Пацієнт може отримати інформацію про свої дані в електронній системі у лікаря або в НСЗУ

Про це йдеться у розʼясненні Міністерства охорони здоровʼя (МОЗ).

«Пацієнт може отримати інформацію, яка внесена про нього в центральну базу даних ЕСОЗ, одним із способів: у свого сімейного або лікуючого лікаря після надання такому лікарю згоди на доступ до запитуваної інформації; у Національній службі здоров’я України, надіславши запит через форму або листом на адресу: 04073, м. Київ, проспект Степана Бандери, 19», — йдеться у повідомленні.

Раніше писали: МОЗ повідомило, які дані пацієнтів зберігаються в електронній системі охорони здоровʼя

Як пояснили в МОЗ, дані про пацієнта зберігаються в центральній базі даних, яка належить НСЗУ, та в закладі, який вносить електронні медичні записи через медичні інформаційні системи (МІС). Центральна база даних і МІС складають електронну систему охорони здоров’я.

У центральній базі даних (ЦБД) персональні та медичні дані пацієнта технічно зберігаються відокремлено та в зашифрованому вигляді.

Технічно доступ пацієнта як користувача до ЦБД ЕСОЗ наразі не забезпечено. Також медичні заклади можуть надавати пацієнтам доступ до даних, які зберігаються безпосередньо в такому закладі, через пацієнтські застосунки медичних інформаційних систем, які використовує заклад для автоматизації своїх процесів. Однак не всі МІС мають відповідний функціонал та не всі заклади ним користуються. Відомості в застосунках МІС, які сьогодні можна бачити у разі їх використання, – це не відомості ЦБД ЕСОЗ, а відомості, які зберігає про пацієнта заклад, який використовує таку ж МІС.

Читайте також: Як зрозуміти, що ви емоційно виснажені

Завдяки ЕСОЗ відбувається цифровий обмін інформацією в медичній галузі. В ній лікарі створюють електронні медичні висновки про народження та тимчасову непрацездатність, електронні направлення, електронні рецепти, вносять інші медичні дані пацієнта. Лікуючий лікар може швидко – за згодою пацієнта – отримати потрібну інформацію про пацієнта, яка була внесена до системи за результатом його попередніх звернень за медичною допомогою. Така медична інформація допоможе лікарю мати більше об’єктивних даних для ухвалення рішень під час встановлення діагнозу, призначення лікування тощо.

Як повідомляв Укрінформ, НСЗУ запустила «кабінет пацієнта», де українці зможуть змінювати декларації з лікарем первинної ланки, персональні дані тощо, не звертаючись до лікаря чи служби.

Раніше писали: Цифровізація охорони здоров’я у 2024 році: які сервіси будуть впроваджені

Джерело: Укрінформ

Корпоративні тренінги з домедичної допомоги

Матеріали до теми


Рекомендації щодо перевірки медичного висновку тимчасової непрацездатності та е-лікарняного
Медичний висновок тимчасової непрацездатності (МВТН) та е-лікарняний — це два різні цифрові документи. МВТН — електронний документ, що формується в ...
Як працівника допустити до робіт підвищеної небезпеки: 9 кроків
Робота підвищеної небезпеки та кримінальна відповідальність Алгоритм допуску працівника до роботи підвищеної небезпеки Зразки документів для організації безпечної роботи   ...