Літня спека: що в автомобілі вразливе до високих температур


Літня спека: що в автомобілі вразливе до високих температур

Водім розказали перелік проблем, які можуть спіткати автомобіль через перегрів на сонці.

Смартфон (навігатор) на торпедо

Гаджет, який ми часто закріплюємо на лобовому склі або тримаємо на полиці торпедо, зазнає нагріву від двох чинників.

Прилад гріється від роботи власної батареї й від сонця, промені якого поникають через лобове скло. Знизу додає жару розігріте не сонці торпедо. На жаль, холодне повітря від кондиціонера зазвичай напряму не потрапляє на гарячий девайс — він опиняється у «мертвій зоні». Надмірний нагрів скорочує життя батареї смартфона (навігатора) і може навіть призвести до деформації корпусу та пожежі.

Охоронна система

Останнім часом в Україні були прикрі випадки деформації корпусів охоронних систем — від високої температури. Причому трапляється це з професійно інстальованими «сигналками». Причина — використання конструкційних матеріалів з невідповідними характеристиками. Наслідки тут сумні: пошкоджується електронна схема, автомобіль не реагує на брелок і маніпуляції із замком запалювання. Найстрашніше те, що може статися коротке замкнення і пожежа.

Кондиціонер

Потужність сучасних кондиціонерів така, що через перепад температур у сильну спеку іноді тріскається лобове скло. Тому після стоянки машини на сонці перш за все салон треба провітрити, а потім уже вмикати кондиціонер (систему клімат-контролю).

ГБО (газобалонне обладнання)

Скраплений нафтовий газ (він же LPG, він же пропан-бутан) при несправній апаратурі газового балону на борту автомобіля може спричинити так неприємне явище, як спрацювання аварійного клапану. Справа у тому, що від перегріву на сонці у балоні підвищується тиск. Для компенсації цього ефекту балон ГБО слід заправляти газом лише на 80% об’єму — і за цим слідкує так званий мультиклапан.

Але якщо ГБО давно не обслуговували, цей клапан часто не спрацьовує, і заправник на радість водієві «задуває» балон на всі 100%. Коли тиск у балоні після нагріву зростає, для розширення газоподібної фракції пропан-бутану місця немає. Тоді спеціальний клапан скидання тиску з шумом випускає зайвий газ в атмосферу. А якщо такий клапан відсутній або теж несправний, балон деформується або навіть вибухає. Наша порада: не залишайте машину з повним балоном на відкритій стоянці влітку. І бодай раз у кілька років перевіряйте ваше ГБО.

Аерозольний балончик

Засіб для очищення скла, поліроль торпедо, універсальне мастило та інша автохімія тепер часто зберігається не на гаражній полиці, а в бардачку, кишені дверей чи в багажнику. Але на період спеки такі предмети краще залишати удома.

Джерело: Авто 24

Матеріали до теми


Пожежна безпека та Бетонні споруди: коли набувають чинності національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними
Повідомляємо, що 01 лютого 2025 року набувають чинності національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу Пожежна безпека ...
Колектив Держпраці у Сумській області пройшов навчання щодо правил пожежної та мінної безпеки
Управління інспекційної діяльності у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Держпраці з метою проведення навчання з питань пожежної та мінної безпеки ...