Під час спілкування визначилися з тим, що після відключення електроенергії споживач зобов’язаний вжити комплекс заходів, спрямованих на запобігання травматизму, загибелі людей, пошкодженню обладнання, негативним екологічним та іншим наслідкам.
Через відключення електроенергії мостові крани, роботу підйомні механізми, лебідки, ліфти та інше обладнання підприємств відразу зупиняється. Припиняються роботи на висоті та верхолазні, зокрема з робочих платформ приводних колисок і колисок для підіймання працівників вантажопідіймальними кранами. Виникає серйозна проблема з тим, щоб спустити на землю людей, які працюють на висоті.
Якщо зникло електропостачання, щоб запобігти розгойдуванню, перекиданню, переміщенню чи ковзанню обладнання, потрібно вжити таких заходів:
- застосовати протиугінні рейкові захоплювачі, обладнані засобами для приведення їх у дію вручну;
- встановити баштовий кран у режим «флюгера», коли стріла крана вільно обертається відносно башти або опорно-ходового механізму та самостійно приймає положення найменшого опору поривам вітру;
- лебідки з електричним приводом мають бути споряджені гальмом нормально закритого типу, що автоматично замикається під час вимикання приводу, а лебідки приводних колисок — двома гальмами, що діють автоматично і незалежно один від одного під час вимкнення електродвигуна лебідки. Одне з гальм має бути колодковим. Привід колиски повинен мати пристрій для її ручного опускання.
У вантажопідіймальних кранів і машин з електроприводом, крім талів з додатковим вантажоупорним гальмом, має бути передбачений захист від падіння вантажу та стріли у разі, якщо зникло електроживлення. Якщо спрацював захист, мають вимикатися електродвигуни та замикатися гальма цих механізмів.
Крім того, важливо унеможливити їх несанкціонований пуск обладнання. Для цього у вантажопідіймальних кранів розмикають електричне коло керування спеціальним ключем-маркою від індивідуального контактного замка пульта (поста) керування чи захисної панелі. Також система керування електродвигунами вантажопідіймальних кранів має унеможливлювати самозапуск електродвигунів після того, як електропостачання відновиться. Це так званий «нульовий захист», коли увімкнення лінійного контактора має бути можливим тільки тоді, коли всі контролери перебувають у нульовому положенні.
Для того щоб унеможливити несанкціонований пуск будівельних, щоглових підйомників, приводних колисок замикають ввідні пристрої або шафи (пости) керування надійним замком.
Також важливо не забути від’єднати від джерела живлення ручний електрифікований інструмент.
Джерело: Управління Держпраці