Чи можна вважати не пов’язаним із виробництвом нещасний випадок, що стався під час проїзду на роботу чи з роботи на особистому транспортному засобі, який використовувався у службових інтересах?


Чи можна вважати не пов’язаним із виробництвом нещасний випадок, що стався під час проїзду на роботу чи з роботи на особистому транспортному засобі, який використовувався у службових інтересах?

Стосовно цього питання надаємо роз’яснення Держпраці України (лист від 31.01.2012 р. N 716/0/3-1-6/12).

Щодо визнання або невизнання нещасного випадку, який стався під час проїзду на роботу чи з роботи на власному автотранспортному засобі, пов’язаним з виробництвом повідомляємо наступне.

Перелік обставин, за яких нещасний випадок визнається таким, що пов’язаний з виробництвом, і складається акт за формою Н-1, визначений у пункті 15 Порядку, в тому числі:

  • проїзд на роботу чи з роботи на транспортному засобі, що належить підприємству, або іншому транспортному засобі, наданому роботодавцем відповідно до укладеного договору;
  • використання власного транспортного засобу в інтересах підприємства з дозволу або за письмовим дорученням роботодавця чи безпосереднього керівника робіт.

 

Під час проведення розслідування комісія зобов’язана з’ясувати обставини і причини настання нещасного випадку. Якщо комісією встановлено, що потерпілий використовував власний автотранспортний засіб в інтересах підприємства з дозволу або за письмовим дорученням роботодавця чи безпосереднього керівника робіт, то на зазначений випадок поширюється дія Порядку, а випадок визнається таким, що пов’язаний з виробництвом, і складається акт за формою Н-1.

У випадку не підтвердження факту його використання в інтересах підприємства на даний випадок поширюється дія Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 N 270.

Джерело: редакція журналу «Охорона праці і пожежна безпека» за матеріалами Управління Держпраці у Луганській області.

Матеріали до теми


Як розробити інструкцію з ОП для оператора-гальваніка автоматичних та напівавтоматичних ліній
Дія такої інструкції має поширюватися на працівників підприємства, які працюють на посаді «оператор-гальванік автоматичних та напівавтоматичних ліній» (далі — оператор). ...
Зразок складання Правил внутрішнього трудового розпорядку
У попередній публікації «Правила внутрішнього трудового розпорядку: вимоги та порядок прийняття» ми детально розглянули вимоги щодо складання ПВТР, навели перелік положень, які ...