Пам’ятка щодо стану охорони праці в оздоровчих закладах


Пам’ятка щодо стану охорони праці в оздоровчих закладах

1. Документи з охорони праці, які повинні бути в наявності

1.1. Акт перевірки оздоровчого закладу комісією організації, на балансі якої він знаходиться.

1.2. Положення про службу охорони праці.

1.3. Наказ про призначення відповідальних осіб за стан охорони праці в підрозділах оздоровчого закладу.

1.4. Положення про навчання з питань охорони праці.

1.5. Посвідчення, протоколи про навчання та перевірку знань з питань охорони праці посадових осіб і спеціалістів оздоровчого закладу.

1.6. Посадові інструкції посадових осіб, наявність в них обов’язків з питань охорони праці.

1.7. Програма вступного інструктажу та журнал реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці працівників.

1.8. Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочому місці.

1.9. Перелік професій і посад працівників, які звільняються від первинного, повторного та позапланового інструктажів.

1.10. Інструкції з охорони праці за професіями та видам робіт.

1.11. Журнали реєстрації і видачі інструкцій з охорони праці.

1.12. Журнал реєстрації потерпілих від нещасних випадків.

1.13. Перелік працівників, які зайняті на роботах з важкими та шкідливими умовами праці і забезпечуються безкоштовно молоком, мають право на скорочення тривалості робочого часу, додаткову оплачувану відпустку, інші пільги і компенсації, що надаються в передбаченому законодавством порядку.

1.14. Особисті картки чи журнал обліку видачі працівникам передбаченого за нормами спецодягу, спецвзуття та інших засобів індивідуального захисту.

1.15. Паспорти технічного стану будівель (споруд).

1.16. Колективний договір між керівником (власником) оздоровчого закладу  та профспілковим комітетом (представниками уповноваженими трудовим колективом.

1.17. Комплексні заходи щодо досягнення встановлених нормативів безпеки гігієни праці та виробничого середовища, підвищення існуючого рівня охорони праці, запобігання випадкам виробничого травматизму, професійним захворюванням і аваріям.

*зазначений перелік не є вичерпним.

Читайте також:  Щодо санаторно-курортного лікування потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання

2. Стан території та санітарно-побутових приміщень

2.1. Наявність огорожі території, встановлення попереджуючих знаків, написів.

2.2. Стан освітлення території оздоровчого закладу в темний час доби, особливо пішохідних доріжок, між будівлями і спорудами.

2.3. Відсутність незакритих оглядових люків водопровідних і каналізаційних систем.

2.4. Стан кріплення вертикальних пристроїв (труб, вишок і ін.), засобів наочної агітації, що знаходяться на висоті.

2.5. Відсутність сухих і надламаних гілок та дерев.

2.6. Відповідність санітарно-побутових приміщень вимогам діючих норм і правил з охороні праці (лазні, душові, санвузли й інші).

3. Стан спортивних майданчиків та споруд

3.1. Наявність спеціального журналу, в якому фіксуються результати випробувань спортивного інвентарю та обладнання на предмет надійності установлення та безпечності.

3.2. Відсутність дерев, парканів та інших предметів, що можуть спричинити травму, на відстані менш ніж 2 м від відкритого спортивного майданчика.

3.3. Наявність у спортивних спорудах укомплектованої медичної аптечки та інструкції щодо надання першої медичної допомоги.

3.4. Відсутність повітряних ліній електропередач, які проходять над територією відкритих спортивних майданчиків.

4. Стан електробезпеки

4.1. Наявність акту розмежування балансової належності електромережі між електропостачальною організацією і споживачем.

4.2. Наявність актів опосвідчення стану безпеки електроустановок споживачів.

4.3. Наявність протоколів вимірювань опору розтікання на основних заземлювачах і зазамленнях магістралей і устаткування; опору ізоляції; перевірки повного опору петлі фаза-нуль.

4.4. Наявність графіка періодичного огляду, ремонту і чистки розподільчих електрощитових, щитків тощо.

4.5. Наявність індивідуальних засобів захисту від ураження електричним струмом.

4.6. Відсутність відкритих або пошкоджених електророзподільчих щитів, електророзеток та некаліброваних плавких вставок на запобіжниках.

4.7. Наявність попереджуючих та забороняючих плакатів (написів).

4.8. Наявність електротехнічного персоналу та особи, відповідальної за електрогосподарство.

4.9. Штепсельні розетки, які встановлені в дитячих закладах повинні мати захисні пристрої, які автоматично закривають гнізда штепсельної розетки.

4.10. Світильники повинні мати захисні ковпаки.

4.11. Двері приміщень електроустановок (щитів, збірок тощо) повинні бути постійно закриті на запірні пристрої (замки).

5. Вимоги безпеки на воді

5.1. Наявність паспорту на відкриття пляжу (місця масового відпочинку біля води), виданого органом місцевої виконавчої влади.

5.2. Наявність паспорту пляжу щодо обстеження (проводиться щорічно) дна акваторії водолазами й очищення від сторонніх предметів, перед початком купального сезону, а також таких документів:

– акту водолазного обстеження дна акваторії пляжу;

– паспорту підводної частини акваторії пляжу;

– акту про усунення перешкод з дна акваторії пляжу.

5.3. Наявність реєстрації всіх самохідних і несамохідних плавзасобів у встановленому порядку, щорічного проходження технічного огляду на предмет придатності їх до експлуатації.

5.4. Наявність на пляжі рятувальних постів, укомплектованих підготовленими матросами-рятувальниками і оснащених необхідним рятувальним майном, з постійним чергуванням рятувальників.

5.5. Наявність на території дитячого оздоровчого закладу медичного пункту.

6. Дотримання інших нормативних актів

6.1. При наявності в оздоровчому закладі харчоблоку – стан утримання, обслуговування і нагляду за устаткуванням і пристроями згідно Правил охорони праці для підприємств громадського харчування (НПАОП 55.0-1.02-96).

6.2. При наявності пральні – стан улаштування, обслуговування і нагляду за устаткуванням і пристроями згідно Правил охорони праці під час експлуатації пралень та лазень (НПАОП 93.0-1.06-97).

6.3. При наявності в закладі газових балонів – стан організації їх транспортування, експлуатації і збереження та навчання обслуговуючого персоналу згідно Правил будови і безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском (НПАОП 0.00-1.59-87).

6.4. При використанні в закладі природного газу для опалення та в харчоблоці – стан виконання згідно Правил безпеки систем газопостачання (НПАОП 0.00-1.76).

6.5. При наявності в закладі персональних комп’ютерів – стан виконання вимог до влаштування, обладнання та безпечної їх експлуатації згідно Правил під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи загальної середньої освіти НПАОП 80.0-1.12-04

6.6. При наявності на території оздоровчого закладу дитячих розважальних механізованих атракціонів – згідно Правил будови та безпечної експлуатації атракціонної техніки (НПАОП 92.7-1.01-06).

7. Вимоги безпеки на ігрових майданчиках

Ділянки майданчика, на яких експлуатуються дитячі немеханізовані атракціони, особливо місця приземлення під час катання з гірок, а також майданчики під зоною розгойдування гойдалок, мають бути засипані піском або тирсою. У процесі експлуатації вибоїни, що утворюються в місцях приземлення з гірок, необхідно засипати.

Атракціони, на які можна залізати, мають установлюватися з урахуванням ризику падіння з них. У тих випадках, коли падіння є частиною розваги, наприклад з манежів, сіток і конструкцій для лазіння, необхідно не тільки усунути травмонебезпечні частини конструкцій, але й забезпечити ударопоглинальне покриття відповідних ділянок. Усі цвяхи, гвинти, арматура та фурнітура мають бути заглибленні або захищені будь-яким іншим способом.

Для запобігання травмунню потрібно вивішувати попереджувальні написи. Вони повинні чітко вказувати, якими атракціонами потрібно користуватися без взуття, наприклад спуски, труби, бочки, що обертаються, тощо, щоб не вдаряти твердим взуттям інших осіб.

На гойдалках забороняється застосовувати жорсткі елементи підвішування. Гнучкі елементи підвішування гойдалок зі стальних канатів мають відповідати таким вимогам: сталеві канати мають бути виготовлені з оцинкованого або стійкого до корозії дроту, кінці сталевого каната в опресованихпетлях мають збігатися з краєм опресувальної втулки, кінці сталевого каната в петлях із затискачами, кінці різьби затискачів мати травмонебезпечний захист. Конструкція сидіння-колиски має унеможливлювати сповзання дитини із сидіння.

Проводити технічні огляди потрібно перед початком експлуатації, в процесі та після закінчення. Виявлені відповідні зміни конструкцій, поломки та технічні невідповідності негайно усунути, попередньо не допускаючи до експлуатації.

Читайте також:  Які документи необхідно підготувати перед початком роботи літнього табору оздоровлення та відпочинку?

Джерело: редакція журналу «Охорона праці і пожежна безпека» за матеріалами Управління Держпраці у Чернігівській області.

Матеріали до теми


З 1 листопада 2024 року спеціальність «Охорона праці» повернулася у вищі навчальні заклади України
Кабінет Міністрів України постановою від 30.08.2024 № 1021 «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється ...
Як розробити інструкцію з ОП для оператора-гальваніка автоматичних та напівавтоматичних ліній
Дія такої інструкції має поширюватися на працівників підприємства, які працюють на посаді «оператор-гальванік автоматичних та напівавтоматичних ліній» (далі — оператор). ...