Нові пожежні машини в Україні: навіщо КрАЗ схрестили з МАЗом?


Нові пожежні машини в Україні: навіщо КрАЗ схрестили з МАЗом?

Вантажівка КрАЗ із кабіною від МАЗа? Здавалося б, випадок на кшталт “цього не може бути, тому що не може бути ніколи”! Проте Кременчузький автозавод продемонстрував саме таку продукцію: нове автомобільне шасі КрАЗ-5401ХЕ (4х4) з дворядною кабіною МАЗ-530905. Що за експерименти?

Пояснення неочікуваного “симбіозу” знайшлося таке: нове шасі КрАЗ-5401 було виготовлено за умовами одного з останніх тендерів Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), про це йдеться в офіційному прес-релізі ЧАО “АвтоКрАЗ”. Тож на заводі натякають на те, що МАЗова кабіна на КрАЗі – це побажання українських рятувальників.

Нічого дивного в такому побажанні немає, адже пожежні автоцистерни виробництва ПК “Пожмашина” (с.м.т. Ладан, Чернігівська область) на повноприводному шасі МАЗ-530905 дуже добре зарекомендували себе в Україні – ці автомобілі, можна сказати, стали своєрідним еталоном галузі. Тільки в 2016 році Мінський автозавод поставив для “Пожмашини” майже сотню шасі МАЗ-530905 з дворядною кабіною. На їхній базі було виготовлено пожежні автоцистерни моделі АЦ-4-60 (5309) -505М – до весни 2017 року всі машини надійшли до підрозділів ДСНС і заступили на службу.

Кременчуцький автозавод, що випустив уже чимало різних зразків пожежної техніки, виготовлених на “класичних” капотних шасі, також розраховував брати участь в оновленні парку автоспецтехніки ДСНС.

Отже, у нової пожежної машини є шасі призначене для монтажу спецобладнання для гасіння пожеж АЦ-4-60.

КрАЗ-5401НЕ (4х4) оснащений широкопрофільними шинами з централізованою системою підкачки, що дозволяє експлуатувати пожежно-рятувальний автомобіль не тільки на дорогах із різним покриттям, але і в умовах повного бездоріжжя. Два паливних бака ємністю 165 л кожен забезпечують пробіг до 600 км. Автомобіль здатний розвивати швидкість понад 90 км / год.

Що стосується кабін, то Кременчуцький автозавод останні роки комплектує свої беськапотні автомобілі кабінами Renault і MAN різних типів. Однак серед них не знайшлося зразків із параметрами, зазначеними в тендері ДСНС. До того ж, у технічних вимогах замовника, як стверджує прес-служба ПрАТ “АвтоКрАЗ”, були чітко прописані параметри дворядної чотирьохдверної шестимісної кабіни МАЗ-530905 (Білорусь), у зв’язку з чим кременчуцькі конструктори провели адаптацію цієї кабіни до шасі автомобіля КрАЗ-5401НЕ. Так з’явився сенсаційний КрАЗ-МАЗ.

Завдяки оперативній модернізації Кременчуцькому автозаводу вдалося отримати замовлення від ДСНС – підприємство виготовило 25 автомобілів КрАЗ-5401НЕ (4х4) із дворядною кабіною МАЗ. У Кременчузі просять не забувати: якою би хорошою мінська кабіна не була, але встановлена вона на шасі українського виробника, машини якого завжди славилися своєю надійністю, витривалістю і відмінними позашляховими якостями.

Джерело: редакція журналу «Охорона праці і пожежна безпека» за матеріалами www.abw.by.

Матеріали до теми


Пожежна безпека та Бетонні споруди: коли набувають чинності національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними
Повідомляємо, що 01 лютого 2025 року набувають чинності національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу Пожежна безпека ...
Колектив Держпраці у Сумській області пройшов навчання щодо правил пожежної та мінної безпеки
Управління інспекційної діяльності у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Держпраці з метою проведення навчання з питань пожежної та мінної безпеки ...