Проект групи компаній «МЕДІА-ПРО»
Отримувати новини

Новини

Повернутися до переліку новин

Бережіть автомобіль і його домівку

Пожежі в автомобілях є короткостроковими і наднебезпечними для водіїв та пасажирів. Велика кількість електрообладнання і синтетична обшивка салону, у разі загоряння, виділяють значну кількість токсичних газів. Горючими матеріалами є шкіряні, пластмасові, текстильні та інші вироби, якими оздоблені салони. В окремих марках автомобілів їх загальна вага досягає 100 кг. Щодо багажного відділення, пожежонебезпечну ситуацію тут можуть спричинити наявність матеріалів оздоблення, ємності з маслами, пальним й іншими горючими рідинами. В автомобілях, обладнаних газовими паливними системами, присутній горючий газ, а балони, що перебувають під тиском, створюють загрозу вибуху. Для людини небезпечний не лише вогонь, а й продукти горіння, якими можна отруїтися.


У статті «Бережіть автомобіль і його домівку» читайте докладніше:

  • За яких умов в автомобілі може виникнути пожежа?
  • Алгоритми дій водія під час різних видів пожеж
  • Вибираємо вогнегасник правильно

Важливо!

Умови, за яких в автомобілі може виникнути пожежа:

  • порушення герметизації комунікацій і загоряння пального та електромережі при контактуванні з поверхнями, що мають високі робочі температури (вихлопні колек­тори, глушники, опалювачі);
  • займання пального в результаті потрапляння іскри, що виникла при ударі стальних деталей при пошкодженні кузова автомобіля в момент аварії;
  • куріння в салоні автомобіля, в гаражі поблизу горючих матеріалів;
  • займання палива від потрапляння іскри розряду статичної електрики;
  • займання горючих конструктивних матеріалів і пального через несправності електрообладнання (коротке замикання, порушені контакти тощо);
  • раптове підвищення температури деталей машин в непередбачуваному місці (наприклад, поряд з вихлопним колектором), може статися розгерметизація паливної системи;
  • звичка взимку прогрівати автомобіль за допомогою паяльної лампи та інших джерел відкритого вогню;
  • недбалість при перевезенні легкозаймистих вантажів;
  • самозаймання промасленого ганчір’я.

Як попередити виникнення надзвичайних ситуацій?
Водії повинні уважно стежити, щоб паливні баки не підтікали і в автомобілях, установлених в гаражах, вони були повністю заправлені. Варто пам’ятати, що заповнений паливний бак менше вибухонебезпечний, ніж той, в якому частина ємності заповнена сумішшю пари бензину і повітря. Горловини баків необхідно щільно закривати.

Електрообладнання автомобіля необхідно утримувати в технічно справному стані. Іскріння контактів, яке може призвести до загоряння, усувається. Неабияку увагу приділяють стану ізоляції електропроводів, справності приладів запалювання, освітлення і сигналізації.

Для огляду та під час усунення вищезазначених несправностей використовують переносні електричні лампи, захищені металевою сіткою.

Акумуляторні батареї треба знімати з автомобілів дуже обережно, щоб у момент від’єднання проводів не виникло іскріння.

Усі струмопровідні з’єднання слід захищати від випадкового потрапляння на них металевих предметів та інших струмопровідних матеріалів. Розлиті масло, бензин, гас та інші легкозаймисті пожежонебезпечні рідини необхідно засипати піском, збирати і виносити в безпечне місце за межі гаража.

У кожному гаражі повинні бути відповідальні чергові, які забезпечують охорону, а в разі необхідності — й евакуацію автомобілів.

У гаражах та в господарствах мають бути заздалегідь розроблені плани безпечної і швидкої евакуації автомобілів на випадок виникнення пожежі або аварії. Їх кожні 6 місяців потрібно вивчати з бригадами робітників і водіями.

Успіх гасіння палаючого автомобіля залежить від оперативних дій водія, адже він мусить знати час безперервної роботи вогнегасника, що вказано в його паспорті. Якщо загоряння усунути нереально, то необхідно відійти подалі від палаючого автомобіля, мінімум на 10 м, оскільки можливий вибух паливного бака. За жодних обставин не можна сідати в палаючий автомобіль та намагатися завести його.

Найбільший ефект досягається при гасінні з використанням декількох вогнегасників (групою водіїв) та коли одночасно залучаються підсобні засоби: сніг, пісок, кошма і т. ін.

Повна версія статті — у журналі «Охорона праці і пожежна безпека» № 5, 2019.
Автор — Валентин Стоєцький, начальник відділу ППР ДПТ України

Переконайтеся, що ви передплатили журнал і вся необхідна інформація є під рукою!



Розсилка новин