Як убезпечити офіс від вогню?


Як убезпечити офіс від вогню?

Останнім часом проблема безпеки офісу стала надактуальною у зв’язку зі зростанням випадків пожеж у офісних приміщеннях.

До виникнення пожеж в офісах призводять:
• куріння;
• порушення правил користування електроприладами;
• перевантаження електромережі;
• необережне поводження з вогнем.

Звісно, на роботі ми проводимо більшу частину життя, навіть не по 8 годин згідно із законодавством, а інколи й по 11–12 годин на добу. За цей час працівники, перебуваючи в офісному приміщенні, виявляють бажання випити чаю чи кави, розігріти обід, а отже використовують НВЧ-печі, кип’ятильники, електрочайники або кавоварки. Нерідко пожежі виникають удень, коли в приміщенні багато людей, а вся офісна техніка увімкнена й функціонує.

Тоді вогонь поширюється з великою швидкістю, рухаючись із одного обладнання на інше за принципом ланцюгової реакції. Приміщення одразу наповнюється отруйним і токсичним димом. Часто-густо причиною загорянь, зокрема взимку, стають різноманітні пристрої із відкритою нагрівальною спіраллю.

Будь-який папірець, що потрапив на спіраль, спалахує миттєво. На випадок загорянь і пожеж у сучасних офісах встановлені датчики оповіщення. Пожежна сигналізація — це важливий пристрій, здатний убезпечити офісні приміщення. Сигналізації встановлюються скрізь, де працюють люди та функціонує різноманітна техніка. Умови обов’язкової установки й правила використання систем оповіщення зарегламентовані в ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту».

Дізнавшись про пожежу, насамперед важливо знати, що робити: де встановлено вогнегасник, як загасити полум’я, куди телефонувати та яким чином сповістити людей. Окрім того, працівникам має бути відомий план евакуації з будівлі, в якій працюють, а також вони повинні вміти орієнтуватися в ній за пожежними знаками. Проте найважливіше — не доводити справу до пожежі! Тому працівники офісів зобов’язані дотримуватися правил безпеки.

Основні причини виникнення пожеж в офісних приміщеннях

Куріння у не відведених для цього місцях

Порушення правил користування електроприладами

Необережне поводження з вогнем

 

У статті «Робота на висоті. Терміни та визначення» читайте докладніше:

 

  1. Як убезпечити офісні приміщення від пожеж
  2. Дії персоналу задля безпечної та швидкої евакуації
  3. Чи всім працівникам офісу належить знати, як користуватися первинними засобами пожежогасіння?

Правила пожежної безпеки на роботі

У всіх офісних приміщеннях на видних місцях біля телефонів мають бути розміщені таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно-рятувальної служби. Якщо на поверсі працюють більше 25 осіб одночасно, то варто розробити та вивісити на видних місцях плани евакуації людей на випадок пожежі. Якщо ж на одному поверсі — більше 50 осіб, то крім схематичного плану евакуації має бути розроблена інструкція, що визначає дії персоналу задля безпечної та швидкої евакуації.

Повна версія статті — в рубриці «Пожежна безпека на підприємстві. Поради працівникам офісу» журналу «Охорона праці і пожежна безпека» №8, 2018.
Автор — Валентин Стоєцький, начальник відділу пожежно-профілактичної роботи ДПТ України.

Переконайтеся, що ви передплатили журнал і вся необхідна інформація є під рукою!

Матеріали до теми


Щодо заходів безпеки під час зливання-наливання зрідженого вуглеводного газу з автоцистерни до посудин АЗС
Відділом нагляду з питань безпеки праці північного напрямку Управління інспекційної діяльності у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Державної служби України ...
Пожежна безпека та Бетонні споруди: коли набувають чинності національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними
Повідомляємо, що 01 лютого 2025 року набувають чинності національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу Пожежна безпека ...