Дехто помилково вважає, що правила для того й існують, аби їх порушувати. Можливо, кілька разів банальна недбалість або випадковий недогляд зійдуть з рук, не завдавши нікому шкоду. Та рано чи пізно життя змусить змінити думку. Практика переконує: в один момент саме такі, здавалося б, незначні «грішки» можуть стати причиною чиєїсь великої біди.
Того дня, 28 вересня 2017 року, на виробничому майданчику біржі сировини ТОВ «ВСМГ», що у Великому Бичкові Рахівського району, вже зранку, як завжди, кипіла робота. Працівники підприємства перекладали букові пиломатеріали, кажучи професійною мовою, із щільних пакетів у нещільні. А простіше – перекладали дошки прокладками. Водію автонавантажувача було доручено обслуговувати укладальників, зокрема подавати їм неукладені пиломатеріали та піддони з дерев’яними прокладками і відвозити сушильні пакети з дошками до місця їх подальшого зберігання. Тобто тривав звичний для цього підприємства технологічний процес.
В якийсь момент водій не запримітив за вантажем спереду навантажувача, одного з укладальників, 56-річного жителя селища Великий Бичків (чоловік саме укладав вивільнений піддон), і травмував його.
На місце пригоди викликали «швидку». Бригада медиків відразу надала потерпілому першу невідкладну допомогу, далі чоловіка доставили у Тячівську ЦРЛ. На жаль, через кілька днів від отриманих травм він помер.
Для розслідування нещасного випадку із смертельним наслідком, що стався на виробництві, в Управлінні Держпраці у Закарпатській області була створена спеціальна комісія, котру очолив головний державний інспектору сектору нагляду в АПК та СКС Мирослав Феделеш.
Протягом півтора місяця тривало розслідування. Нещодавно комісія зробила висновок, згідно з яким трагедію спричинили два основні фактори. По-перше, до роботи були допущені транспортні засоби, котрі не пройшли державний технічний огляд. По-друге, посадові особи недбало поставилися до виконання своїх службових обов’язків. Зокрема, начальник біржі не подбав про налагодження виробничого процесу на майданчику з дотриманням вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки; для водіїв автонавантажувачів були неякісно розроблені інструкції з ОП; і взагалі контроль за додержанням працівниками під час виконання ними робіт відповідно до вимог охорони праці здійснювався не в повному обсязі.
– Хочеться вірити, що цей випадок послужить для багатьох уроком на майбутнє, – каже начальник Управління Держпраці у Закарпатській області Богдан Дорош. – Прикро одне – надто дорогою ціною обходяться такі уроки.
Джерело: uz.dsp.gov.ua
Завжди актуальні матеріали в журналі «Охорона праці і пожежна безпека» |
Придбати видання |