Спільними зусиллями – на шляху до безпеки на Донецькій залізниці


У Донецьку відбулася нарада щодо стану виробничого травматизму на ДП «Донецька залізниця» під головуванням заступника директора департаменту розвитку базових галузей промисловості облдержадміністрації. У нараді взяли участь фахівці територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області, облдержадміністрації, представники ДП «Донецька залізниця» та Управління УДАІ ГУМВС України в Донецькій області.  

На нараді розглянуто стан виробничого травматизму та виконання заходів, спрямованих на зниження травматизму та аварійності в осінньо-зимовий період 2013-2014 років на Донецькій залізниці.

У  2013 році на Державному підприємстві «Донецька залізниця» травмовано 33 працівники, чотири з них – смертельно. Як свідчить аналіз нещасних випадків зі смертельними наслідками за минулий рік, один нещасний випадок стався внаслідок наїзду транспортного засобу на людину, ще один – під час падіння постраждалого з висоти та два – внаслідок ураження людей електрострумом. Відтак, 65 % нещасних випадків сталися через організаційні причини, а саме: порушення технологічного процесу, порушення вимог безпеки під час експлуатації обладнання, машин, механізмів, невиконання посадових обов’язків, а також невиконання інструкцій з охорони праці. Це свідчить про недостатній контроль посадових осіб за безпечним веденням робіт та неякісне проведення навчання (інструктажів) з питань охорони праці.

Акцентовано увагу на недостатній роботі адміністрації та служби охорони праці ДП «Донецька залізниця» зі створення на підприємстві безпечних і нешкідливих умов праці. Так, у 2013 році фахівцями теруправління під час здійснення наглядової діяльності на об’єктах ДП «Донецька залізниця» було виявлено 4246 порушень законодавчих та нормативно – правових актів з охорони праці, призупинено виконання 368 видів робіт та експлуатації устаткування підвищеної небезпеки, до адміністративної відповідальності притягнуто 239 працівників. Також під час перевірок було виявлено грубі порушення Закону України «Про охорону праці», зокрема, десятки працівників локомотивних бригад, водіїв автотранспортних засобів, електротехнічного персоналу та інших професій працюють без обов’язкової наявності висновків психофізіологічної експертизи. Крім того, роботи підвищеної небезпеки, експлуатація обладнання підвищеної небезпеки проводяться без своєчасного отримання  дозволів Держгірпромнагляду та декларацій на зварювальні роботи, зберігання балонів з газом, експлуатацію вантажопідіймальних машин, технологічних транспортних засобів тощо.

Також розглянуто ситуацію на нерегульованих залізничних переїздах, через які здійснюється автобусний рух. У Донецькій області нараховується 684 переїзди, з яких 378 належать державному підприємству «Донецька залізниця». Серед них є п’ять нерегульованих залізничних переїздів, через які проходить інтенсивний дорожній рух. Наголошено, що першочерговим завданням є обладнання цих переїздів автоматичними сигналізаціями.

На завершення наради прийнято рішення проводити постійні зустрічі з власниками переїздів та робити їх спільні обстеження.

“Держгірпромнагляд України”