Щодо примусу працювати під час повітряної тривоги


Щодо примусу працювати під час повітряної тривоги

Згідно зі статтею 153 Кодексу законів про працю України, роботодавець не вправі вимагати від працівника виконання роботи, що становить явну небезпеку для життя працівника, а також в умовах, що не відповідають законодавству про охорону праці.

При цьому прямої відповідальності за роботу підприємства під час повітряної тривоги чинне законодавство України наразі не передбачає. Та керівник суб’єкта господарювання зобов’язаний забезпечувати цивільний захист як своїх працівників, так і клієнтів/відвідувачів, у т. ч. під час оповіщення про повітряну тривогу в населеному пункті, де розташоване підприємство.

Живий журнал «Охорона праці і пожежна безпека»
Доступний 24/7 у смартфоні, на планшеті чи комп’ютері
Для довідок: 0 (800) 219-977 • E-mail: podpiska@mediapro.com.ua

Водночас посадових осіб роботодавця може бути притягнуто до адміністративної відповідальності (ст. 41 КУпАП, порушення законодавства про охорону праці), а також залежно від тяжкості і наслідків проступку і до кримінальної відповідальності (ст. 271 ККУ), якщо роботодавець не вживав заходів щодо забезпечення безпеки працівників, зокрема заходів реагування у випадку повітряної, чим заподіяло шкоди здоров’ю працівників, або наслідком чого стала загибель людей чи інші тяжкі наслідки.

 

Заступник міністра з питань стратегічних галузей промисловості Тимур Ткаченко свого часу дав оцінку роботодавцям, які під час обстрілів змушують виходити на роботу працівників. На думку заступника міністра, такі роботодавці мають нести за це кримінальну відповідальність.

«Це якась дикість вимагати прибути на робоче місце, коли усюди вибухи, а громадський транспорт не працює (як наприклад в Києві)», — зазначив Тимур Ткаченко.

Якщо це актуально для Києва, то куди актуальніше для прифронтових територій Донецької області.

Телефонна консультація з охорони праці і пожежної безпеки
Для довідок: 0 (800) 219-977 • E-mail: podpiska@mediapro.com.ua

Інспектори праці повсякчас закликають посадових осіб роботодавців дотримуватись вимог законодавства про працю і дбати про людей.

Нагадаємо також, що цивільний захист – це функція держави, спрямована на захист населення, територій та майна від надзвичайних ситуацій, зокрема, від подій воєнного характеру.

Відповідно до вимог статті 19 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій – прямий обов’язок місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту.

 

Стаття 21 Кодексу цивільного захисту України передбачає, що громадяни України мають право на отримання інформації про надзвичайні ситуації або небезпечні події, що виникли або можуть виникнути.

Для здійснення функцій цивільного захисту держава залучає матеріально-технічні ресурси всіх рівнів.

АУДИТ ОХОРОНИ ПРАЦІ — незалежна комплексна перевірка підприємства на відповідність законодавству України
0 (800) 219-977 • E-mail: podpiska@mediapro.com.ua

Джерело: Управління Держпраці

Семінар-практикум «Цивільний захист та пожежна безпека: основи, зміни, нововведення»

Матеріали до теми


Зразок складання Правил внутрішнього трудового розпорядку
У попередній публікації «Правила внутрішнього трудового розпорядку: вимоги та порядок прийняття» ми детально розглянули вимоги щодо складання ПВТР, навели перелік положень, які ...