Підприємство не належить до критичної інфраструктури: чи потрібні правила поведінки


Підприємство не належить до критичної інфраструктури: чи потрібні правила поведінки

Як ми вже повідомляли, з 27 вересня діють норми Закону № 3768-IX, який вніс до КЗпП нову підставу для звільнення, а саме — невиконання працівником правил поведінки на підприємстві, в установі, організації. Тож виникає питання чи обов’язково затверджувати додаткові локальні положення на підприємстві, в установі, організації щодо визначення правил поведінки працівника.

У ФПУ нагадали, що частина перша ст. 40 КЗпП була доповнена п.14 — невиконання працівником правил поведінки на підприємстві, в установі, організації в частині положень, передбачених ч. 2 ст. 142 КЗпП. Нова підстава для розірвання трудового договору за ініціативою роботодавця має розглядатися разом з внесеними змінами до ст. 142 КЗпП.

Отже, складовою правил внутрішнього трудового розпорядку відтепер можуть бути правила поведінки на підприємстві, в установі, організації, які містять положення, зокрема про зобов’язання працівників про нерозголошення інформації з обмеженим доступом, зокрема інформації, що становить державну чи комерційну таємницю, а також про умови роботи з конфіденційною інформацією.

 

Читати також: За порушення правил поведінки на підприємствах — звільнення (Закон № 3768)

Встановлення правил поведінки на підприємствах, в установах, організаціях, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, та/або об’єктах чи операторах критичної інфраструктури є обов’язковим (ч. 3 ст.142 КЗпП). Для таких юросіб такі правила поведінки є обов’язковими. Перелік об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, затверджений Постановою №83. Питання віднесення до об’єктів чи операторів критичної інфраструктури врегульовано Законом №1882.

А чи потрібна наявність правил поведінки на підприємстві, в установі, організації, які не належать до вищезазначеної категорії підприємств/об’єктів? Вони є необов’язковими, однак на практиці багато юросіб використовують власні правила поведінки під час здійснення своєї діяльності. Наприклад, органи державної влади, як правило, мають правила етичної поведінки працівника, що були розроблені і затверджені виключно для працівників цих органів.

 

Відповідні правила і кодекси поведінки також застосовують підприємства та установи, діяльність яких пов’язана з використанням інформації з обмеженим доступом, зокрема інформації, що становить державну чи комерційну таємницю, а також про умови роботи з конфіденційною інформацією. Скажімо, у Кодексі етики та ділової поведінки Акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» у розділі 12.Політика конфіденційності зазначено, що «Кожен працівник повинен виконувати вимоги законодавства України та внутрішніх документів Компанії, які регулюють процеси доступу, використання та розголошення конфіденційної інформації. Працівники не розголошують і не використовують в інший спосіб конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх повноважень та професійних обов’язків, крім випадків, встановлених законом. Працівники не повинні використовувати будь-які відомості про внутрішні процеси, будь-яку інформацію, одержану в процесі виконання своїх повноважень, з метою отримання особистої вигоди чи завдання шкоди Компанії».

Хоча розроблення і затвердження правил поведінки працівника для підприємств, установ, організацій, що не мають стратегічного значення для економіки та безпеки держави, та/або об’єктах чи операторах критичної інфраструктури є необов’язковим, проте їх прийняття є доцільним з метою унормування цього питання, зауважили у Департаменті правового захисту апарату ФПУ.

Джерело: Бухгалтер.ua


Спецвипуск № 3, 2023 «Докладно про навчання з охорони праці + практичний кейс, як зробити навчання ефективним і зменшити витрати підприємства»

Спецвипуск № 3, 2023 «Докладно про навчання з охорони праці + практичний кейс, як зробити навчання ефективним і зменшити витрати підприємства»

  • за яких умов працівникам підприємства потрібно проводити навчання з охорони праці;
  • про навчальні плани й програми, з огляду на виробничі умови, види робіт і функціональні обов’язки працівників на підприємстві;
  • про організацію навчання і перевірки знань з питань охорони праці на підприємстві, види та порядок проведення навчання з охорони праці;
  • про спеціальне навчання;
  • складання інструкцій з охорони праці та багато іншого йтиметься в цьому спецвипуску.

Для довідок: 0 (800) 219-977 • E-mail: podpiska@mediapro.com.ua

Матеріали до теми


Як розробити інструкцію з ОП для оператора-гальваніка автоматичних та напівавтоматичних ліній
Дія такої інструкції має поширюватися на працівників підприємства, які працюють на посаді «оператор-гальванік автоматичних та напівавтоматичних ліній» (далі — оператор). ...
Зразок складання Правил внутрішнього трудового розпорядку
У попередній публікації «Правила внутрішнього трудового розпорядку: вимоги та порядок прийняття» ми детально розглянули вимоги щодо складання ПВТР, навели перелік положень, які ...