Перегляд Декларації безпеки об’єктів підвищеної небезпеки


Перегляд Декларації безпеки об’єктів підвищеної небезпеки

Перегляд Декларації безпеки об’єктів підвищеної небезпеки (далі — Декларація) передбачений п. 12 Порядку декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки (далі — Порядок декларування), затвердженого постановою КМУ від 11.07.2002 р. № 956, має на меті, перш за все, контроль рівня ризику та моніторинг масштабів можливих наслідків потенційних аварій на об’єкті підвищеної небезпеки, які можуть змінюватися в той чи інший бік внаслідок змін у технології та апаратному оформленні виробництва, системах протиаварійного захисту, зміни обсягів та номенклатури небезпечних речовин, що знаходяться в обігу на об’єкті, будівництва в прилеглих районах нових підприємств, транспортних магістралей, житла чи інших об’єктів «турботи».

Крім того, незалежно від наявності перелічених вище змін, перегляд Декларації також передбачає:

  • врахування змін, які могли відбутися за 5 років, установчих та дозвільних документах, структурі підприємства, умовах виробництва, зокрема, в системах автоматики і контролю технологічних процесів, протиаварійних системах і заходах, системах і схемах оповіщення та інше;
  • врахування поточного стану СУОП, зокрема, навчання персоналу та керівництва з питань охорони праці із зазначенням термінів останньої перевірки знань, виробничий контроль, накази про призначення відповідальних осіб, створення комісій, допуск до роботи тощо;
  • контроль організації нагляду за технічним станом обладнання, дотримання термінів опосвідчення та діагностики посудин і трубопроводів, технологічного обладнання, виконання технологічних регламентів та графіків ТОР та інше;
  • перевірку готовності до локалізації аварійних ситуацій і аварій, зокрема, наявності на підприємстві чи об’єкті чинних на момент перегляду ПЛАС, затверджених та узгоджених в установленому порядку, договору на обслуговування аварійно-рятувальними службами (за необхідності), чинних схем оповіщення, графіків проведення тренувань по ПЛАС, власних невоєнізованих протиаварійних та протипожежних формувань, засобів пожежогасіння та індивідуального захисту та інше;
  • врахування змін, які відбулися за 5 років у державних нормативних документах та НД підприємства.

Разом з тим, звертаємо увагу, що в разі розробки первинної Декларації на стадії проектування або будівництва, більшість вищезазначених питань могли не відображатися, відповідно до п. 5 Порядку декларування, тому потребують особливо докладного висвітлення при перегляді.

Також, якщо на момент перегляду Декларації на об’єкті відбулися зміни кількості або номенклатури небезпечних речовин, а також в разі будівництва в прилеглих районах (в радіусі 500 (для 1, 2 групи) або1000 (для 3 групи) метрів) нових підприємств, транспортних магістралей, житла чи інших об’єктів «турботи», в разі зміни нормативних документів, які впливають на зміст Повідомлення про результати ідентифікації ОПН, необхідно попередньо провести повторну ідентифікацію такого об’єкта, що передбачено п. 19 Порядку ідентифікації та обліку об’єктів підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 11.07.2002 р. № 956.

Джерело: Управління Держпраці

Матеріали до теми


Зразок складання Правил внутрішнього трудового розпорядку
У попередній публікації «Правила внутрішнього трудового розпорядку: вимоги та порядок прийняття» ми детально розглянули вимоги щодо складання ПВТР, навели перелік положень, які ...
Правила внутрішнього трудового розпорядку: вимоги та порядок прийняття
Правила внутрішнього трудового розпорядку (далі — ПВТР) підлягають застосуванню до всіх працівників підприємства, які працюють за трудовим договором, без огляду на ...