Нові пожежні машини в Україні: навіщо КрАЗ схрестили з МАЗом?


Нові пожежні машини в Україні: навіщо КрАЗ схрестили з МАЗом?

Вантажівка КрАЗ із кабіною від МАЗа? Здавалося б, випадок на кшталт “цього не може бути, тому що не може бути ніколи”! Проте Кременчузький автозавод продемонстрував саме таку продукцію: нове автомобільне шасі КрАЗ-5401ХЕ (4х4) з дворядною кабіною МАЗ-530905. Що за експерименти?

Пояснення неочікуваного “симбіозу” знайшлося таке: нове шасі КрАЗ-5401 було виготовлено за умовами одного з останніх тендерів Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), про це йдеться в офіційному прес-релізі ЧАО “АвтоКрАЗ”. Тож на заводі натякають на те, що МАЗова кабіна на КрАЗі – це побажання українських рятувальників.

Нічого дивного в такому побажанні немає, адже пожежні автоцистерни виробництва ПК “Пожмашина” (с.м.т. Ладан, Чернігівська область) на повноприводному шасі МАЗ-530905 дуже добре зарекомендували себе в Україні – ці автомобілі, можна сказати, стали своєрідним еталоном галузі. Тільки в 2016 році Мінський автозавод поставив для “Пожмашини” майже сотню шасі МАЗ-530905 з дворядною кабіною. На їхній базі було виготовлено пожежні автоцистерни моделі АЦ-4-60 (5309) -505М – до весни 2017 року всі машини надійшли до підрозділів ДСНС і заступили на службу.

Кременчуцький автозавод, що випустив уже чимало різних зразків пожежної техніки, виготовлених на “класичних” капотних шасі, також розраховував брати участь в оновленні парку автоспецтехніки ДСНС.

Отже, у нової пожежної машини є шасі призначене для монтажу спецобладнання для гасіння пожеж АЦ-4-60.

КрАЗ-5401НЕ (4х4) оснащений широкопрофільними шинами з централізованою системою підкачки, що дозволяє експлуатувати пожежно-рятувальний автомобіль не тільки на дорогах із різним покриттям, але і в умовах повного бездоріжжя. Два паливних бака ємністю 165 л кожен забезпечують пробіг до 600 км. Автомобіль здатний розвивати швидкість понад 90 км / год.

Що стосується кабін, то Кременчуцький автозавод останні роки комплектує свої беськапотні автомобілі кабінами Renault і MAN різних типів. Однак серед них не знайшлося зразків із параметрами, зазначеними в тендері ДСНС. До того ж, у технічних вимогах замовника, як стверджує прес-служба ПрАТ “АвтоКрАЗ”, були чітко прописані параметри дворядної чотирьохдверної шестимісної кабіни МАЗ-530905 (Білорусь), у зв’язку з чим кременчуцькі конструктори провели адаптацію цієї кабіни до шасі автомобіля КрАЗ-5401НЕ. Так з’явився сенсаційний КрАЗ-МАЗ.

Завдяки оперативній модернізації Кременчуцькому автозаводу вдалося отримати замовлення від ДСНС – підприємство виготовило 25 автомобілів КрАЗ-5401НЕ (4х4) із дворядною кабіною МАЗ. У Кременчузі просять не забувати: якою би хорошою мінська кабіна не була, але встановлена вона на шасі українського виробника, машини якого завжди славилися своєю надійністю, витривалістю і відмінними позашляховими якостями.

Джерело: редакція журналу «Охорона праці і пожежна безпека» за матеріалами www.abw.by.

Матеріали до теми


Захист від однофазних замикань на землю без витримки часу. Як забезпечити надійне електропостачання й пожежну безпеку
Селективний захист від однофазних замикань на землю (ОЗЗ): які вимоги зазначені в Правилах улаштування електроустановок (ПУЕ) Які пункти ПУЕ протирічать ...
Правила використання генераторів: як вберегтися від пожеж
Під час зимового періоду за відсутності світла люди активно використовують генератори як джерела резервного електропостачання. Проте не завжди дотримуються правил ...
Пожежна безпека під час використання нагрівальних елементів
Промислові електронагрівачі застосовуються для теплового впливу на вузли агломераторів, ТПА та інших установок, спрямованих на переробку заготовок і випуск готової ...