Неуважність і самовпевненість: чому українці так часто гинуть під колесами потягів


Неуважність і самовпевненість: чому українці так часто гинуть під колесами потягів

Трагедії на залізниці, за статистикою, трапляються ледь не щодня.

Через поспіх та неуважність сотні людей гинуть під колесами поїздів
нещасних випадків на залізниці трапилися в Україні цього року, і 260 з них смертельні. Автомобілісти намагаються проскочити перед потягом, а пішоходи нехтують правилами безпеки та опиняються під колесами локомотивів, ідеться в сюжеті ТСН.19:30.

Розсипаний на коліях виноград і відро у патьоках крові – на Київщині дідусь із велосипедом хотів встигнути на електричку. “Раптом на останній колії спіткнувся, а поїзд поїхав. Я закричав, але було вже пізно – він наїхав”, – розповів потерпілий Анатолій Сидорин. Чоловікові відрізало ногу, машиніст наклав йому джгут і тією ж електричкою дідуся доправили до найближчого райцентру. “Крововтрата, була дуже велика, бо крові було багато в електричці, але кровотеча не продовжувалася”, – розповів лікар-хірург Олександр Ткач. Нині стан чоловіка задовільний, але в нього та в “Укрзалізниці” різне бачення того, хто винен в аварії.  

Понад чотири сотні нещасних випадків на залізниці трапились в Україні цього року, 260 з них – летальні. То автомобілісти намагаються проскочити перед потягом, то пішоходи нехтують правилами безпеки і опиняються під колесами локомотива. ТСН намагалась з’ясувати – куди так поспішають люди.  

Трагедії на залізниці стаються по всьому світі – людей губить банальна неуважність і самовпевненість. “Пішохід має реально розуміти, де він знаходиться. І має розуміти, що він перебуває під загрозою”, – нагадує керівник всеукраїнської громадської організації “Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури” Володимир Наумов.

Буває, що і залізничники ставлять під загрозу людське життя: провідник потяга Ковель-Москва на ходу виштовхує пасажира. За таке начальника поїзда та провідника “Укрзалізниця” пообіцяла звільнити. Та переважна більшість травматизму на коліях усе ж з вини самих пішоходів – люди нехтують усіма правилами і перебігають перед потягами у недозволених місцях. “Ні теоретично, ні практично неможна огородити 20 тисяч кілометрів колії”, – розводить руками директор департаменту охорони праці та промислової безпеки ПАТ “Укрзалізниця” Валерій Сусленко.

На підприємстві аналізують, де саме стається найбільше смертельних випадків, і там роблять загорожі. Та не скрізь це подобається людям – вони псують перепони, аби ходити через колії навпростець. Чи зможуть журналісти зупинити людей, аби вони не бігли через чотири колії залізниці біля одного з торговельних центрів Києва? Жителі столиці пояснюють свій ризик по-різному: не бачили потягів, відсутністю інших шляхів тощо. Із кількох десятків киян лише один хлопець вирішив не ризикувати і дістатися мети безпечним шляхом.

Дідусь, який оговтується після втрати ноги на залізниці, визнає, що винен і він, бо поспішав, але й машиніст, бо не переконався, що пенсіонер перейшов колії. Залізниця провини своєї бригади не бачить, адже потерпілий був у так званій мертвій зоні. Однак дідусь таки хоче компенсації. “Мені тільки велосипед відновити, я ще якось прилаштуюся”, – каже потерпілий Анатолій Сидорин. “Будемо розбиратися. Триває розслідування, протягом 10 днів буде наше службове розслідування”, – відповідає на це Валерій Сусленко.

Автор: кореспондент ТСН Олена Мацюцька

Джерело: ТСН

Матеріали до теми


У двох областях запровадили аварійні графіки відключення світла
Тисячі споживачів залишилися без електроенергії. Сьогодні, 28 жовтня, кілька черг відключили у Сумській та Полтавській областях. У “Сумиобленерго” повідомили, що ...