Трагедії на залізниці, за статистикою, трапляються ледь не щодня.
Через поспіх та неуважність сотні людей гинуть під колесами поїздів
нещасних випадків на залізниці трапилися в Україні цього року, і 260 з них смертельні. Автомобілісти намагаються проскочити перед потягом, а пішоходи нехтують правилами безпеки та опиняються під колесами локомотивів, ідеться в сюжеті ТСН.19:30.
Розсипаний на коліях виноград і відро у патьоках крові – на Київщині дідусь із велосипедом хотів встигнути на електричку. “Раптом на останній колії спіткнувся, а поїзд поїхав. Я закричав, але було вже пізно – він наїхав”, – розповів потерпілий Анатолій Сидорин. Чоловікові відрізало ногу, машиніст наклав йому джгут і тією ж електричкою дідуся доправили до найближчого райцентру. “Крововтрата, була дуже велика, бо крові було багато в електричці, але кровотеча не продовжувалася”, – розповів лікар-хірург Олександр Ткач. Нині стан чоловіка задовільний, але в нього та в “Укрзалізниці” різне бачення того, хто винен в аварії.
Понад чотири сотні нещасних випадків на залізниці трапились в Україні цього року, 260 з них – летальні. То автомобілісти намагаються проскочити перед потягом, то пішоходи нехтують правилами безпеки і опиняються під колесами локомотива. ТСН намагалась з’ясувати – куди так поспішають люди.
Трагедії на залізниці стаються по всьому світі – людей губить банальна неуважність і самовпевненість. “Пішохід має реально розуміти, де він знаходиться. І має розуміти, що він перебуває під загрозою”, – нагадує керівник всеукраїнської громадської організації “Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури” Володимир Наумов.
Буває, що і залізничники ставлять під загрозу людське життя: провідник потяга Ковель-Москва на ходу виштовхує пасажира. За таке начальника поїзда та провідника “Укрзалізниця” пообіцяла звільнити. Та переважна більшість травматизму на коліях усе ж з вини самих пішоходів – люди нехтують усіма правилами і перебігають перед потягами у недозволених місцях. “Ні теоретично, ні практично неможна огородити 20 тисяч кілометрів колії”, – розводить руками директор департаменту охорони праці та промислової безпеки ПАТ “Укрзалізниця” Валерій Сусленко.
На підприємстві аналізують, де саме стається найбільше смертельних випадків, і там роблять загорожі. Та не скрізь це подобається людям – вони псують перепони, аби ходити через колії навпростець. Чи зможуть журналісти зупинити людей, аби вони не бігли через чотири колії залізниці біля одного з торговельних центрів Києва? Жителі столиці пояснюють свій ризик по-різному: не бачили потягів, відсутністю інших шляхів тощо. Із кількох десятків киян лише один хлопець вирішив не ризикувати і дістатися мети безпечним шляхом.
Дідусь, який оговтується після втрати ноги на залізниці, визнає, що винен і він, бо поспішав, але й машиніст, бо не переконався, що пенсіонер перейшов колії. Залізниця провини своєї бригади не бачить, адже потерпілий був у так званій мертвій зоні. Однак дідусь таки хоче компенсації. “Мені тільки велосипед відновити, я ще якось прилаштуюся”, – каже потерпілий Анатолій Сидорин. “Будемо розбиратися. Триває розслідування, протягом 10 днів буде наше службове розслідування”, – відповідає на це Валерій Сусленко.
Автор: кореспондент ТСН Олена Мацюцька
Джерело: ТСН