На російському підводному човні моряки загинули через дотримання внутрішніх правил


На російському підводному човні моряки загинули через дотримання внутрішніх правил

Загиблі в Баренцевому морі підводники могли врятуватися, але вирішили до останнього боротися за збереження апарату, з’ясував “Коммерсант”. Моряки діяли відповідно до “Керівництва з боротьби за живучість”, яке загрожує кримінальним переслідуванням за відхід з палаючого відсіку без наказу, пише УНН.

Увечері 1 липня, коли сталася трагедія (Міноборони повідомило про неї лише на наступний день), офіцери завершували контрольний вихід апарату АС-31 (“Лошарік”) перед майбутнім виконанням бойового завдання, пише “Коммерсант” з посиланням на близьке до розслідування катастрофи джерело. Що за завдання очікувало на станцію, газета не уточнює. Два змінних екіпажі перевіряли роботу пристроїв і механізмів після планового техобслуговування, стверджує видання.

За даними “Коммерсанта”, дим з’явився в акумуляторному відсіку під час стикування апарата з човном-носієм. Сталася аварія, яка не становила великої небезпеки для екіпажу, принаймні на самому початку, стверджують джерела газети. За їх словами, усі, хто був на борту могли евакуюватися на човен-носій, причому у них були з собою дихальні пристрої ПДУ-3, які дозволяють протриматися щонайменше 20 хвилин без кисню навіть при дуже сильному задимленню.

Разом з тим “Керівництво з боротьби за живучість підводних човнів” — діючі на Військово-морському флоті правила — наказує кожному члену екіпажу залишатися в тому відсіку, де його застала пожежа. Залишення палаючого відсіку без наказу загрожує кримінальною відповідальністю, вказує “Коммерсант”. Співрозмовники газети уточнили, що окремих правил для глибоководних апаратів немає і гідронавти зазвичай дотримуються інструкцій для підводників.

Командир апарату доповів про пожежу командиру підводного човна і наказав усім, хто не буде задіяний в боротьбі з надзвичайною ситуацією, покинути борт. На підводний човен перейшли шість чоловік, десять офіцерів залишилися, стверджує видання.

Огляд апарату після трагедії показав, що моряки витратили всі наявні на борту засоби пожежогасіння — вогнегасники, балони піногенеруючої установки і чотири столітрові ємності з фреоном системи ЧОХ (човнова, об’ємна, хімічна). Через 40 хвилин роботи офіцери витратили і всі ізолюючі дихальні засоби, після чого підключилися до шлангових дихальних апаратів, що подають повітря з балонів високого тиску. Командир апарату запросив евакуацію у командира підводного човна тільки тоді, коли члени екіпажу почали втрачати свідомість, пише “Коммерсант”.

На той момент всі моряки були ще живі, але деякі постраждалі — надихалися продуктами горіння. У шлюзі на підводному човні офіцерів зустрічали четверо гідронавтів з другого екіпажу. “Коммерсант” вказує: що сталося після того, як люк між апаратами загерметизували, невідомо, але швидше за все, в момент підготовки до евакуації стався вибух.

Джерело: УНН

Матеріали до теми


Виявлено гранату на воротах будинку: поліція відкрила кримінальне провадження
Жителька села Засулля виявила на воротах свого домогосподарства несподіваний «подарунок» — ритуальний вінок та прикріплену гранату. Жінка повідомила про це ...
На Херсонщині двоє чоловіків підірвалися на російській міні, один із них загинув
На Херсонщині двоє місцевих мешканців підірвалися на міні. Один із них загинув, іншого госпіталізували. Про це повідомляє Херсонська обласна прокуратура. ...